هاشمی فراموش کرده روستایی است

در استان های مختلف، روستاییان با گرفتن عکس از دستنوشته‌هایی با عنوان «من یک روستایی هستم» به این اظهارات هاشمی واکنش نشان دادند.

واکنش های مردمی به اظهارات توهین آمیز هاشمی؛ از پایتخت تا بهرمان رفسنجان+تصاویر

به گزارش گلستان 24 توهین اخیر هاشمی رفسنجانی به روستاییان موجی از واکنش های مردمی را به همراه داشته است.

هاشمی رفسنجانی چندروز پیش در گفتگو با یک نشریه گفته است: «دیروز در کوچه روستایشان می‌گشتند، امروز انقلابی شده‌اند!»

این اظهار نظر هاشمی رفسنجانی که هنوز مرحله اجرای حکم فرزندش در گیرودار مناسبات خانوادگی معطل مانده است، از آن جهت عجیب به نظر می رسد که خود یک روستازاده است و از «بهرمان» رفسنجان استان کرمان پا به عرصه سیاست کشور گذاشته است.

در روزهای گذشته تصاویری از روزهای نوجوانی هاشمیس رفسنجانی که گویا در روستا بوده منتشر شده است.

موج اعتراضات مردمی از اواخر هفته گذشته از شخصیت‌های سیاسی در پایتخت گرفته تا اهالی روستا به شیوه‌های مختلف به این رفتار هاشمی‌رفسنجانی واکنش نشان دادند. در این میان آنچه بیش از همه توجه دیگران را به خود جلب کرد، دستنوشته‌ها و عکس‌نوشته‌هایی با نظرات مردم درباره این اظهارنظر هاشمی‌رفسنجانی بود. در این عکس‌ها، روستاییان سراسر کشور، از شمال تا جنوب این اظهارات هاشمی را توهین به روستاییان و عذرخواهی او را کمترین اقدام برای جبران این توهین دانستند.

کافی است در یکی از جستجوگر ها «واکنش به توهین هاشمی رفسنجانی» را جستجو کنید. پس از آن با لیست نام شهرهای مختلف که به این اظهارات توهین آمیز از سوی هاشمی واکنش نشان داده اند مواجه خواهید شد که به شدت به توهین آیت الله مجمع تشخیص اعتراض کرده اند.

در استان های مختلف، روستاییان با گرفتن عکس از دستنوشته‌هایی با عنوان «من یک روستایی هستم» به این اظهارات هاشمی واکنش نشان دادند.

همزمان در شبکه‌های اجتماعی نیز کمپین «#من یک روستایی هستم» به راه افتاده و طی 2 روز اخیر توانسته است با تایید بیشتر کاربران به یک موج گسترده تبدیل شود.

در بخشی از معرفی کمپین «من یک روستایی هستم»، آمده است: روستازاده ها حالا یک انتظار از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دارند و منتظر هستند تا هاشمی رفسنجانی به واسطه این اهانت بزرگ از آنها عذرخواهی کند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا در مکتب آقایانی که گذشته خود را فراموش کرده و در خانه های آنچنانی پایتخت روزگاری خوش می گذرانند، فرهنگ عذرخواهی وجود دارد یا خیر.

 اما توهین هاشمی به روستاییان بلافاصله با واکنش فعالان جهادی مواجه شد. در میان اعتراضات مردمی، تشکل‌های جهادی و چهره‌های سیاسی نیز به این اظهارنظر توهین‌آمیز هاشمی واکنش نشان دادند. جبهه جهادی منتظران خورشید که طی سال‌های گذشته و بدون چشمداشت توانسته است از طریق همکاری‌های داوطلبانه مردمی، منشأ آبادانی در مناطق محروم ایران شود، پس از این اظهارات هاشمی‌رفسنجانی، بیانیه‌ای را خطاب به وی منتشر و از این ادبیات او انتقاد کرد.  

سالهای موسوم به سازندگی را همه به یاد دارند. در نامه سرگشاده جبهه جهادی منتظران به هاشمی‌رفسنجانی آمده است: آنچه حشر و نشر و زندگی شبانه‌روزی با روستاییان عزیز از زن و مرد تا پیر و جوان، همگان به آن اذعان دارند این است که در دولت سرمایه داری جنابعالی که شکاف‌های فاحش طبقاتی و سوء استفاده و رانت خواری اطرافیانتان بودیم، بیشترین آسیب‌ها به روستاییان و روستاها رسید.

این گروه متاسف از توهین هاشمی رفسنجانی به نزدیک به سی درصد مردم ایران در روستاها، خطاب به وی نوشته اند: چه نیکو آن پیرمرد بلوچ به ما می‌گفت: « شما ( گروه‌های جهادی) اهل سازندگی هستید نه آن آقا که توهم داشته که دولت خود را برای فریب مردم دولت سازندگی می‌نامید.»

پس از اهانت هاشمی به روستاییان خبرنگاری به روستای بهرمان رفته تا از نزدیک با خانه روستایی هاشمی رفسنجانی که در آن بزرگ شده است، آشنا شود.

او با یکی از هم محلی های هاشمی رفسنجانی صحبت کرده و از او چرایی توهین هاشمی را پرسیده است. هم روستایی هاشمی رفسنجانی می گوید: در قدیم این منطقه هیچ امکاناتی نداشت، مردم باید ۶۰ کیلومتر می‌رفتند تا بنزین تهیه کنند.فقر و نداری در این روستاها موج می‌زد، اما زمان جنگ مردم این منطقه خیلی کمک به جبهه‌ها کردند و زنان این منطقه هم پشت جبهه‌ها دوشادوش مردان تلاش کردند.

او که از توهین هاشمی به روستاییان ناراحت است می گوید: کسی حق ندارد به روستاییان توهین کند، حتی اگر هاشمی باشد، هاشمی خودش روستایی بوده و خیلی از بزرگان کشور هم روستایی بودند اگر اینگونه باشد، محبوبیتی در بین ما ندارد.

امام جمعه شهر صفاییه رفسنجان هم درباره توهین هاشمی و روستای محل زندگی او صحبت کرده است: آن زمان هاشمی در روستایی زندگی می‌کرد که حتی مدرسه هم نداشت و با چهارپا باید ۱۲ کیلومتری شهر صفاییه را طی می‌کرد که پرونده‌اش هم هنوز است.

این مسئول در ادامه با اشاره به صحبت‌های اخیر هاشمی و موضعی که گرفته، اظهار کرد: مدتی است که هاشمی یک حرفی می‌زند و بعد آن را تکذیب می‌کند، هاشمی که به روستاییان توهین کرده، بهتر است این بار هم یا تکذیب کند یا عذرخواهی کند، چون اگر به روستایی توهین کند، این توهین اول به خودش برمی‌گردد، چون خودش هم روستایی است.

هاشمی پیشتر هاشمی در دیداری که با اهالی رسانه در سال 91 داشت درباره خودش می‌گوید:من روستازاده هستم. آن‌قدر از مواهب انقلاب بهره برده‌ام که اگر اهانتی هم شده قابل‌مقایسه با آن نیست.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار