در پی مصافحه و خوش و بش ظریف و اوباما

رسانه های آمریکایی و اسرائیلی از اولین رسانه هایی بودند که در سطح جهان مصافحه محمدجواد ظریف و باراک اوباما را در راهروهای سازمان ملل پوشش داده اند.

بازتاب دست دادن ظریف و اوباما در رسانه های جهان+تأیید خبر

وزیرخارجه ایران و رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل و برای دقایقی بایکدیگر خوش و بش کردند و پس از بیش از سه دهه یک مقام ارشد ایرانی با رئیس جمهور آمریکا  دست داد.

به گزارش گلستان24، سایت آمریکایی بلومبرگ درست ساعتی پس از این رویداد آن را منتشر کرد و به نقل از یک مقام دیپلمات آمریکایی، این دیدار را تایید کرد. 

این رسانه آمریکایی اشاره می کند در حالیکه انتظار می رفت برخوردی میان روحانی و اوباما در راهروهای سازمان ملل صورت گیرد، این جواد ظریف بود که این حادثه تاریخی را رقم زد. این خبر را یک مقام دولتی آمریکا داده و خواست به خاطر حساسیت موضوع، نام او منتشر نشود. 

بلومبرگ در ادامه افزوده آنچه از این رویداد می توان برداشت کرد این است که این اقدام به ظاهر روتین، در قلمرو دیپلماسی، حرف های زیادی را در پشت سر دارد. کافی است به دیدار نیکسون و مائو و دست دادن یاسر عرفات و اسحاق رابین فکر کنید.

پایگاه صهیونیستی هاآرتض نیز این خبر را در صبح روز سه شنبه منتشر کرده است. هاآرتض نوشته، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و محمودجواد ظریف،وزیر خارجه ایران، شب دوشنبه در راهروهای سازمان ملل با یکدیگر دست دادند. این مصاحفه برای اولین بار بین یک مقام ارشد ایرانی و رئیس جمهور آمریکا پس از انقلاب 1979، صورت پذیرفته است. 

این خوش و بش میان اوباما و ظریف در حالی صورت گرفته که تاکنون هیچ مقام ایرانی آن را تایید نکرده است. 

در همین حال یکی از رسانه های ایران به نقل از یک منبع مطلع نزدیک به هیات ایرانی عنوان کرده که نقل قول ها درباره از پیش تعیین شده بودن این دیدار درست نیست. بنابراین با توجه به این اظهارنظر، دیدار ظریف- اوباما صدرصد تایید می شود. 

 

 

حال یک منبع مطلع نزدیک به هیات ایرانی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص دیدار محمد جواد ظریف و باراک اوباما گفت: نقل قول ها در مورد دیدار از پیش تعیین شده به هیچ وجه درست نیست.
 
دست دادن ظریف و اوباما
 
وی افزود: روز گذشته پس از پایان سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهور در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، دکتر ظریف در حال خروج از سالن مجمع عمومی بود که بطور اتفاقی با باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، روبرو شد، طرفها سلام و احوالپرسی کردند و دست دادند.
 
فرهنگ نیوزر

ارسال نظر

  • عباس
    2

    خوب این یک رسم انسانیه . عیب کار کجاست؟.

  • گلستانی
    4

    مشکل اینجاست طرف مقابل انسان نیست

  • علی
    1

    ماباعراق هشت سال جنگیدیم اونم چه جنگی ولی حالا میگیم بربدران عراقی یه دست دادن که چیزی نیست

    • پیام
      2

      هر وقت سیستم امریکا مثل عراق عوض شد و این نظام ظالم رفت یک دولت جدید به رویکرد بهتر امد بهشون میگیم برادران امریکایی

  • ناشناس
    0

    عیب اینجاست که دروغ میگن... مگه راهرو سازمان ملل، پیاده رو کوچه ست که اتفاقی همدیگرو دیدن و دست دادن... بعدم عراقی ها مسلمان و شیعه هستند اما بارک اوما و دولت کفر و ظالم آمریکا قابل مقایسه با دولت عراق نیست... از همه مهمتر وقتی رهبر میفرمایند ما با آمریکا سر هیچ موضوعی جز هسته ای حرفی نداریم و سیاست ما در مقابل آمریکا عوض نشده و هدف آمریکا نفوذ است، عیب بزرگ کار جواد ظریف حتی برای یک بچه مهدکودکی هم مشخص میشه.

آخرین اخبار