مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: خط ملی اورژانس اجتماعی دانش آموزی در استان گلستان در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش استان افتتاح شد.

خط ملی اورژانس اجتماعی دانش آموزی درگلستان  افتتاح شد

به گزارش گلستان 24، احسان گوهری راد خط ملی اورژانس اجتماعی دانش‌‌آموزان یکی از زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی است که در کنار ابزارهای دیگر کمک می‌کند مدل‌های مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در استان در قالب یک سیستم یکپارچه فراهم شود.

وی مداخله حمایتی، درمانی برای تمام دانش آموزان استان در قالب اورژانس اجتماعی ۱۵۷۰ را طرحی ارزشمند و مؤثر برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بر شمرد و افزود: با اجرای این طرح، حمایت‌های تخصصی به دانش آموزان نیازمند مشاوره و مددکاری و درمان انجام می‌پذیرد.

سید خلیل حسینی ، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته گفت: خط تلفنی ۱۵۷۰ فرصت خوبی است که معلمان و مشاوران و والدین با استفاده ابزار‌های مختلف از قبیل آزمون‌های غربالگری و سلامت روان و نیز مشاهدات بالینی، دانش آموزان دارای مشکلات روانی – اجتماعی را شناسایی کرده و با تماس با این خط تلفنی برای دریافت حمایت‌های مشاوره ای، مددکاری اجتماعی و در نهایت درمان به مراکز مشاوره ذی صلاح معرفی شوند.

این مراسم با حضور مسعود شکوهی؛ مدیرکل امور تربیتی،مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و علی رمضانی مدیرکل فرهنگی،هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، دفتر استانی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان وخط ملی نماد، در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش استان برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار