معاون مرکز مشاوران خانواده قوه قضاییه:

معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: اکنون حدود ۴۰۰ مرکز مشاوره موفق به اخذ مجوز شدند که این فرآیند در حال توسعه کمی و کیفی است.

حدود ۴۰۰ مرکز مشاوره موفق به اخذ مجوز شدند

به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی روز شنبه در آیین رونمایی از سامانه مسیر (سامانه مدیریت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه) در گلستان و مراسم تحلیف و آغاز به کار ۴۰ مشاوره خانواده این استان اظهار کرد: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده طبق دستور رییس قوه قضاییه در حوزه مشاوره خانواده از چهار سال پیش فعالیت خود را با برگزاری آزمون‌ها و طی مراحل مختلف جذب و اعطای پروانه و نظارت بر عملکرد وکلا و مشاوران و کارشناسان کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: خوشبختانه استان گلستان یکی از استانهای پیش رو و سرآمد ما در این حوزه است که بیش از 40 نفر از مشاوران خانواده در این استان فعالیت می کنند که امروز کار خود را آغاز کردند و 8 مرکز مشاوره هم در سراسر استان مجوز گرفتند.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این مراسم گفت: دعاوی خانواده و طلاق یکی از مهم ترین چالش ها محسوب می شود و قانون حمایت از خانواده الزام قانونی کرده است تا در پرونده هایی که در قالب دعاوی خانوادگی به ویژه طلاق تشکیل می شود از نظر مشاوران هم استفاده شود .

حیدر آسیابی افزود: مرکز مشاوره خانواده وظیفه ای که به عهده دارد اول آسیب شناسی علت و دلایل وقوع اختلافات زوجین که منجر به تشکیل دعاوی خانوادگی شده است را شناسایی و راهکارهای قانونی و اجتماعی برای حل و فصل این اختلافات به زوجین ارائه می دهد تا از جدایی زوجین جلوگیری کنند .

وی افزود: در نهایت اگر زوجین به توافق نرسیدند نظر کارشناسی خود را به قاضی دادگاه ارائه می کند و دادگاه با ملاحضه نظر مشاوره ای تصمیم خود را می گیرد .

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره راه اندازی مجتمع قضایی خانواده در مرکز استان گفت: آغاز به کار این مشاوران نیز افق روشنی را در استان برای کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی ناشی از آن ترسیم می کند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار