دبیر شورای فضای مجازی گلستان:

دبیر شورای فضای مجازی گلستان فضای مجازی را بهترین بستر برای تحقق جهاد تبیین و امیدآفرینی دانست.

عرصه رسانه و فضای مجازی بهترین بستر برای تحقق جهاد تبیین و امیدآفرینی است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، نشست صمیمی جمعی از فعالان رسانه و کنشگران فضای مجازی با دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان بعدازظهر روز سه شنبه 23 آبان ماه 1402 در سالن شهید رجایی استانداری گلستان برگزار شد.

سیدرضا حسینی دبیر شورای فضای مجازی استان با اشاره به افزایش سرعت سیر اتفاقات فضای مجازی در سطح ملی و بین المللی و درگیر شدن جامعه با این تغییر و تحولات گفت: بهترین عرصه و مکانی که میتوان در راستای جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی گام برداشت و پیش قراول و خط مقدم همه اتفاقات است، عرصه رسانه و فضای مجازی است.

دبیر شورای فضای مجازی با اشاره به تأکیدات و توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی گفت: ما باید در این عرصه قدرتمند و قوی عمل نماییم و حرف برای گفتن داشته باشیم و در این خصوص تاکنون چندین جلسه و دوره های مختلف آموزشی و توانمندسازی با موضوعات تولید محتوا، سواد فضای مجازی، جنگ شناختی و... در سطح استان برگزار شده است و ان شاءالله برگزاری این چنین جلسات باعث ارتباط بیشتر بین فعالان رسانه و کنشگران فضای مجازی در راستای هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت ها، توانمندیها و امکانات یکدیگر شود.

1700027864_photo_-_-

در ادامه این جلسه علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان، رسانه را قلب حکمرانی متعالی دانست و گفت: اگر رسانه‌ای واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهد، جامعه مخدوش می‌شود. ما از نقد منصفانه همراه با ارائه راه‌کار‌های سازنده استقبال می‌کنیم و اُمیدآفرینی در جامعه باید از سوی فعالان رسانه‌ای و کنشگران فضای مجازی دنبال و با انتشاردهندگان اخبار دروغ برخورد شود.

زنگانه افزود:فضای مجازی یکی از عرصه‌های تبیین دستاوردها و موفقیت‌های دولت و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استاندار گلستان با اشاره بر لزوم رعایت اخلاق و انسانیت در فعالیت‌های مجازی گفت: عرصه فضای مجازی تیغ دو لبه است و باید قبل از بارگذاری هر محتوایی به این موضوع فکر کنیم که پس از انتشار این مطلب چه تبعاتی در جامعه ایجاد خواهد شد.

شورای فضای مجازی استان  گفت: انتشار محتواهای جذاب و خلاقانه خود به نوعی جهاد در عرصه فعالیت‌های مجازی است و هرچه تلاش کنیم این محتواهای مفید بیشتر دیده شود در عمل محتواهای با کیفیت پایین دیگر دیده نخواهد شد.

در این جلسه همچنین تعدادی از فعالان رسانه و کنشگران فضای مجازی استان، انتقادات، مطالبات، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

ارسال نظر

آخرین اخبار