مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا پایان روز اول فروردین ۱۴۰۳، یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۷۸ مسافر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، مذهبی و فرهنگی این استان دیدن کردند.

بازدید ۱.۳ میلیون مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری گلستان

به گزارش گلستان 24، جواد ساوری اظهار کرد: بازدید این تعداد مسافر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری گلستان، بیشترین بازدید مسافران طی هفت روز گذشته با ۷۰۷ هزار و ۲۵۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی این استان شمالی بوده است.

به گفته ساوری، ۱۹۰ هزار و ۸۶۰ بازدید از زیرساخت‌های گردشگری، ۱۳۰ هزار و ۴۱۱ نفر از اماکن تاریخی، ۱۴۷هزار و ۷۴۶ نفر از اماکن تفریحی، ۱۱ هزار و ۹۹۹ نفر از غرفه‌های صنایع‌ دستی و ۷۲ هزار و ۴۸۴ نفر از اماکن مذهبی استان گلستان دیدن کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان همچنین از اقامت ۶۱ هزار و ۹۸۸ نفر (شب اقامت) مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری این استان خبر داد و اظهار کرد: ثبت این میزان اقامت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشت.

ساوری ادامه داد: ۴۶ هزار و ۷۷۰ نفر در مراکز اقامتی رسمی، ۱۴ هزار و ۷۴۹ نفر در مراکز اقامتی غیررسمی، ۱۲ هزار و ۸۷۱ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ۴۶۹ نفر نیز در مراکز اضطراری گلستان اسکان یافتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار