شهردار کردکوی:

شهردار کردکوی گفت: برخلاف یکسال گذشته اختیارات من به عنوان شهردار کمتر شده اما در بخش عمرانی دو برابر شده است.

 اختیارات شهردار نسبت به یکسال گذشته کمتر شده است/به جلسات شورا دعوت نمی شوم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، ابراهیم جرجانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اگر چه اختیارات من در بخش عمرانی دو برابر شده است اما بر اساس تصمیم شورا برخی اختیارات نسیت به یکسال گذشته کمتر شده است.

وی افزود: امروز چهره شهرستان کردکوی تفاوت بسیار زیادی با دو سال قبل پیدا کرده و این نتیجه خدمات شبانه روزی مجموعه پرسنل شهرداری است.

جرجانی گفت: طی این دوسال ۸۰ میلیارد تومان فعالیت عمرانی انجام شده است.

وی ادامه داد: روزی شهرستان کردکوی به شهر معابر خاکی معروف بود که کوچه ها و آن آسفالت نداشت و امروز شاهد آسفالت بخش زیادی از شهر هستیم و چنانچه قیر رایگان در راستای درخواست جدید به ما تعلق بگیرد ، دیگر معبر خاکی در شهر نخواهیم داشت.

جرجانی بیان کرد: در بحث فروش املاک که فروش آن به پروژه های عمرانی تعلق میگیرد نیز با توجه به اینکه برای فروش آنها مصوبه گرفته شده بود اما نتوانستیم بنا به دلایلی اجازه فروش نداشتبم و فقط ۲قطعه از این املاک به مبلغ ۵میلیارد تومان فروخته شد.

شهردار کردکوی اظهار کرد: در دو سال گذشته تعداد ۲۹۹ پرونده ، در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۲۶۶ پرونده و در سال گذشته ۱۷۴ پرونده و امسال نیز تعداد ۶‌ پرونده وارد ماده ۱۰۰شده است که سیر نزولی داشته است.

جرجانی افزود: پاساژ تخریب شده شهرستان کردکوی به دلیل مشکلات ایمنی و نداشتن درآمد زایی بالا و ساخت یک مجموعه اقتصادی درآمد زا تخریب شد ه است .

وی بیان کرد: نزدیک به ۲ میلیارد تومان طی این دوسال برای ساماندهی پارک جنگلی کردکوی و ایجاد امکانت رفاهی هزینه شده است.

جرجانی افزود: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود. آرد دعوت نشدن من به عنوان شهردار کردکوی به جلسات شورا برای پاسخگویی است و اعضای شورا به محض قانع نشدن مسأله ای به جای سوال از من سریع دست به نامه می شوند و به مدیران بالا دستی نامه می زنند .

شهردار کردکوی گفت: شهرداری کردکوی پول زیادی در حساب ندارد که بتواند پروژه های خود را در موعد مقرر رونمایی کند.

وی افزود: پروژه دروازه قرآن کردکوی نیز یکی از آنها است و در ابتدای راه هزینه اجرای این طرح را ۳۰۰میلیون تومان اعلام کردیم و بعد به دلیل گذشت زمان افزایش هزینه ها ۹۰۰میلیون تومان اعلام شد که شورا بر این مسأله ایراد گرفت که چرا قبلاً اعلام نشد که دلیل آن این بود که ما در آن زمان نینه اعتباری را فقط اعلام کردیم .

جرجانی با بیان اینکه نیازمند تقاطع غیر همسطح در شهر هستیم هم گفت: از سمت تهران به کردکوی نیاز به اجرای تقاطع همسطح داریم و شهر کردکوی فاقد کمربندی است.

وی در رابطه با تفریق بودجه سال گذشته شهرداری که مورد موافقت شورا قرار نگرفت ، هم گفت: تمام بودجه ای برای فعالیت های عمرانی 1402 در نظر گرفته شده بود را شورا نیز مصوب کرده بود . در برخی موارد اگر مغایرتی هست به این دلیل بوده که قبل از اجرای طرح بودجه ان به صورت اعتباری یا تقریبی عنوان می شد که در از زمان شروع برخی طرح ها این بودجه پیشنهادی  تغییر پیدا می کرد که امری طبیعی است.

جرجانی ادامه داد: یکی از اشنتباهاتی که شورا در تفریق بودجه انجام داد این بود که به بازرسی دادگستری نامه زد و تصاضای بازرسی کرد و این در حالی است که باید ابتدا این موضوع را به استانداری اعلام میکردند که در نهایت کارشناس این مساله را بررزسی خواهد کرد و کا بر اساس ضوابط اداری و اسناد موجود هزینه ها را انجام داده ایم.

وی افزود:  منکر کمبودها در شهر کردکوی نیستیم اما  کمتر روزی بوده است که شهروندان ابتدا از تغییرات شهر راضی نباشند و بعد خواسته خود را مطرح کنند.

جرجانی گفت:  دوسال پیش که کرسی شهرداری را به دست گرفتم این شهر با کشلات زیادی در رابطه با معابر خاکی، آسفالت، جدول ، لایروبی رودخانه اصلی شهر، فقدان پارک ، نازیبابی شهری، فقدان چهار راه و چراغ قرمز  روبرو بود و امروز بخش زیادی از این مشکلات مرتفع شده که البته اجرای بافی مانده طرح های عمرانی شهر نیازمند بودجه بیشتری است .

شهردار کردکوی بیان کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد شهردار این شهر به جلسات شورا دعوت نمی شود و چنانچه امروز شورا به عملکرد شهردار انتقاد دارد می توانست از شهردار  را دعوت و از و توصیح بخواهد.

وی افزود: این شهرداری تا قبل از حضور من دارای 8 میلیارد تومان بدهی بود که خوشبختانه پرداخت شد و هم اکنون بدهی زیادی ندارد .

جرجانی گفت: امید دارم بتوانیم  خدمات بیشتری را به شهروندان کردکوی که البته حق آنان نیز هست ارائه دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار