رییس کل دادگستری گلستان‌ از شناسایی و دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان قاضی از مردم کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

انتشار تصویر قاضی قلابی برای شناسایی مالباختگان

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی امروز در این زمینه اظهار کرد: این متهم با معرفی خود به عناوینی مانند قاضی، بازرس قوه قضائیه، مدعی نفوذ در دستگاه قضایی و در مواردی کارشناس حفاظت و اطلاعات، به مردم وعده می‌داد در ازای دریافت پول می‌تواند جریان پرونده در محاکم را به نفع آنان تغییر دهد.

وی بیان کرد: کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان در کنترل تردد مراجعان به حوزه‌های قضایی استان، به رفت و آمدهای زیاد این فرد که دارای سوابق کلاهبرداری است، مشکوک شدند.

رییس کل دادگستری گلستان‌ خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داد این فرد بدون اینکه پرونده‌ای در محاکم داشته باشد در راهروی دادگاه‌ها پرسه می‌زند و با شناسایی طعمه‌های خود، در فرصت مناسب با آنان ارتباط می‌گرفت و از آنان کلاهبرداری می‌کرد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: این فرد هم اکنون بازداشت بوده و پرونده در حال رسیدگی است.

دادستان گرگان هم گفت: از آنجا که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد اشخاص زیادی قربانی این فرد شده‌اند، در راستای بند «ب» ماده ۹۶ قانون آیین دادرسی کیفری، تصویر این فرد برای شناسایی در رسانه‌ها منتشر شد.

محمود اسپانلو افزود: کسانی که از این فرد شکایت دارند می‌توانند به شعبه نهم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان واقع در ابتدای جاده گرگان به آق‌قلا مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: افراد می‌توانند در صورت مواجهه با چنین افرادی با شماره ۱۵۸۰ حفاظت و اطلاعات دادگستری استان تماس بگیرند و به صورت ناشناس گزارش دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار