معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: امسال، آموختن سواد به هشت هزار و ۸۰۰ نفر به سازمان نهضت سوادآموزی استان گلستان ابلاغ شده که همه تلاش خود را برای سوادآموزی به این افراد به کار خواهیم گرفت.

ابلاغ آموختن سواد به هشت هزار و ۸۰۰ نفر به سازمان نهضت سوادآموزی گلستان

به گزارش خبر نگار گلستان 24، مسعود سوقی از بازگشت ۳۰۰ آموزش‌دهنده جدید به چرخه آموزش سوادآموزی خبر داد و افزود: این آموزش‌دهنده‌ها که از سال ۱۳۸۹ غیرفعال بودند پارسال با همت دولت سیزدهم دوباره به چرخه آموزش بازگشتند که امیدواریم با فعالیت ۷۰۰ آموزش‌دهنده سوادآموزی بتوانیم برای ریشه‌کنی بی‌سوادی گام‌های ارزشمندی برداریم.

وی تاکید کرد: افراد بی‌سواد می‌توانند با مراجعه به مدارس یا ادارات سوادآموزی نسبت به ثبت نام در کلاس‌های سوادآموزی اقدام کنند تا بتوانیم پایان بی‌سوادی را در استان گلستان جشن بگیریم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه آمار افراد باسواد ۱۰ تا ۴۹ سال استان در دولت قبل ۹۶ درصد بود، تصریح کرد: با حمایت‌های دولت سیزدهم نرخ سواد در گلستان این مقدار به ۹۹ درصد رسید.

سوقی گلستان را پیشرو ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور برشمرد و یادآور شد: افزایش آموزش‌دهنده‌های نهضت سوادآموزی به افزایش نرخ سواد در گلستان کمک شایانی کرد.

وی به اجرای طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی اشاره کرد و توضیح داد: این طرح از سوی وزارت آموزش و پرورش و با هدف شتاب‌بخشی به فعالیت‌های سوادآموزی، تسریع در ریشه‌کنی و سرانجام‌بخشی به بی‌سوادی و همچنین برگزاری جشن پایان بی‌سوادی در قالب برنامه پنج ساله ابلاغ شده که گلستان جزو استان‌های طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان تاکید کرد: هر چقدر آمار افراد باسواد جامعه بیشتر باشد به همان نسبت فرهنگ اجتماعی در آن کشور ارتقا می‌یابد.

به گفته سوقی؛ در سال ۱۳۹۸ جمعیت بی‌سواد گلستان ۶۵ هزار نفر بوده که این آمار در حال حاضر به ۳۵ هزار نفر رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار