دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان برنامه شاخص این شورا را حکمرانی مردمی هزار سفیر پیشگیری از اعتیاد در هزار روستا اعلام کرد و گفت: بر اساس این طرح در حوزه اقدام در محیط‌های روستایی در هر روستا یک فرد در سن ۲۵ تا ۴۰ سال انتخاب و در یک فرایند برنامه‌های آموزشی را فرا می‌گیرد و به عنوان بازوی علمی در کنار کانون یاری‌گران زندگی در روستا فعالیت می‌کند.

اجرای طرح هزار سفیر پیشگیری از اعتیاد در هزار روستا

به گزارش خبرنگار گلستان 24،  مهدی طالبی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس، محلات، محیط‌های آموزشی، خانواده و محیط کار را چهار محور در حوزه اجرای برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد برشمرد و گفت: اسامی ۹۰۰ نفر در ۹۰۰ روستا مشخص شده و تا یک هفته آینده با تکمیل فهرست نشست‌های تبیین برگزار و آموزش‌های لازم در قالب گروه‌های ۳۰ تا ۴۰ نفره به آنان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای طرح یاری‌گران زندگی در گلستان به عنوان یکی از پنج استان پایلوت کشور از اواخر سال ۱۴۰۱ شروع شد و در مرحله نخست اجرای آن در ۳۰ درصد از روستاهای استان (۳۰۴ روستا) در برنامه قرار گرفت و مرحله دوم آن هم برای ۳۰۴ روستای دیگر انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان گفت: مرکز ماده ۱۶ استان ۱۰۰ نفر ظرفیت دارد که با راهبردی استاندار و پیگیری‌های انجام شده این عدد در حال تبدیل شدن به هزار نفر است.

طالبی افزود: مرکز ماده ۱۶ بانوان با ظرفیت ۴۵ نفر در گنبدکاووس راه اندازی شد و ظرفیت مرکز ۱۰۰ نفره توسکستان گرگان هم در حال تبدیل شدن به ۴۰۰ نفر است و ۲ سوله آن با اخذ مجوز در گام نخست با ظرفیت ۲۵۰ نفر در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

وی ادامه داد: در گنبدکاووس هم دستگاه‌های اجرایی پای کار بودند و در زمینی به مساحت ۲ هکتار مرکز ماده ۱۶ مردان با ظرفیت حدود ۵۰۰ نفر در حال ساخت است و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: تاکنون ستاد مبارزه با موادمخدر ۶۰ میلیارد ریال برای مرکز ماده ۱۶ مردان گنبدکاووس تخصیص داد، ۶۰ میلیارد ریال هم توسط شهرداری در حال تخصیص است و خیران هم ۴۰ میلیارد ریال هزینه کردند و تکمیل آن نیاز به همراهی بیشتر خیران دارد.

طالبی گغت: طرح شهید سلیمانی مربوط به محلات در معرض آسیب است و در گام نخست شناسنامه و مشخصات ۶۳ محله در استان آماده و با تاکید استاندار در مرحله نخست ۲۸ محله معادل هر شهرستان ۲ محله برای اجرا تعیین شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان افزود: قرار شد ۲۱ دستگاه‌ عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری استان در کنار هم در قالب یک قرارگاه با عنوان قرارگاه شهید سلیمانی به صورت منسجم و ترکیبی با یکدیگر اقداماتی را برای پیشگیری از اعتیاد در محلات انجام دهند.

طالبی ادامه داد: در این طرح فرمانده قرارگاه هر شهرستان فرماندار، دبیر بهزیستی و ناظر سپاه است و در هر محل یک اداره کل به عنوان دستگاه معین یا محوری وظیفه هماهنگ کردن کل اقدامات دستگاه‌ها را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: در گنبدکاووس دستگاه معین و محوری اجرای طرح شهید سلیمانی در ۲ محله زابل آباد و پیرحاجی شبکه بهداشت تعیین شد و باید ریز برنامه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ را از دستگاه‌ها جمع آوری و اعلام کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار