با تلاش های حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان ، یک کارچاق کن در گرگان شناسایی و دستگیر شد .

شناسایی و دستگیری یک کارچاق کن در گرگان

به گزارش گلستان 24، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این فرد، بیرون از محیط دادگاه تجدیدنظر استان با کسانی که از دادگاه خارج می شدند ، به بهانه های مختلف ارتباط می گرفت و اعتماد آنان را جلب می کرد .

حیدر آسیابی افزود: این فرد با ادعای این که با قضات دادگاه ارتباط دارد ، در یک پرونده مربوط به دعوی ملکی ، 700 میلیون تومان از یکی از طرفین پرونده درخواست کرده بود .

وی ادامه داد: کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان هنگام رصد محیط پیرامونی محاکم ، متوجه حضور این فرد و گفتگوهای او با مراجعان شدند که پس از پایش چند ماهه ، پرده از اقدامات مجرمانه او برداشتند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این فرد هم اکنون دستگیر شده و در زندان است و تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد بر خلاف ادعایی که کرده بود با هیچ فرد یا افرادی در دادگستری ارتباط ندارد.

حیدر آسیابی افزود: برای جلوگیری از فعالیت کارچاق کن ها و آسیب آنان به آبروی دستگاه قضایی، اقدامات نظارتی برای رصد محیط پیرامونی حوزه های قضایی استان امسال بیشتر شده است .

وی ادامه داد: در نتیجه این افزایش نظارت ها، از ابتدای سال تاکنون اقدامات خوبی در شناسایی و دستگیری این افراد ِ مدعی نفوذ ، صورت گرفته است.

آسیابی بار دیگر به مردم توصیه کرد: فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورند و با اعتماد به این افراد علاوه بر این که فرصت دفاع قانونی در فرآیند رسیدگی پرونده های خود را از دست ندهند ، خسارت مالی هم نبینند.

تلفن گویای 1580 حفاظت و اطلاعات دادگستری استان گلستان در طول شبانه روز ، آماده دریافت گزارش های مردمی درباره متخلفان و کارچاق هاست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار