مدیر کل محیط زیست گلستان:

مدیر کل محیط زیست استان گلستان گفت: شرکت شهرکهای کشاورزی به رغم انجاک مصوبات و پیگیری های مداوم و اماده بودن تجهیزات پمپاز همچنان از انتقال آب به تالاب خودداری میکند.

پمپاژ آب به تالاب گمیشان انجام نشد/ عدم همکاری شرکت شهرکهای کشاورزی

به گزارش خبرنگار گلستان 24 ، محمد رضا کنعانی صبح امروز در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی که به مناسبت برنامه های هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: پهنه ۳هزار هکتاری اطراف تالاب گمیشان به دلیل خشک شدگی تالاب تبدیل به کانون ریزگرد شده است که در سفر اول و دوم رییس جمهور شهید مصوباتی برای آن در نظر گرفته شد که بر اساس آن مقرر شد شرکت شهرکهای کشاورزی کشور بعد از آماده سازی تجهیزات پمپاژ ، آب سایت پرورش میگو را به تالاب هدایت کنند که متاسفانه به رغم آماده بودن تجهیزات توسط محیط زیست گلستان ، شهرکهای کشاورزی تا کنون اقدامی در راستای اجرای مصوبه انجام نداده است.

وی ادامه داد: پیشگیری از هجوم ریزگردها که بخشی از کانون آن به خارج از کشور و در محدوده کشور ترکمنستان و قزاقستان و بخشی از داخل استان می رسد ، یکی از های مهم این سازمان است که برای کاهش این معضل رایزنی های در رابطه با اجرای برنامه های پیشگیرانه با کشورهای همجوار صورت گرفته که بخشی از آن در حال اجرا است .

کنعانی با اشاره به اینکه با ۹۶درصد استعلام های در مرحله استقرارموافقت صورت میگیرد، اظهار کرد: در همین رابطه با ۹۲درصد از از استعلام های در مرحله بهره برداری نیز موافقت شده است.

مدیر کل محیط زیست گلستان گفت: در سه ساله دولت سیزدهم نیز ۱۵ درصد واحد های صنعتی و خدماتی به دلیل رعایت نکردن استانداردها مشمول پرداخت عوارض سبز شده اند.

کنعانی در رابطه با حفاظت هیات وحش گلستان هم تصریح کرد: با اقدامات انجام شده و تلاش های محیط بانان گونه های پستاندار مناطق حفاظت شده ۱۲۰درصد افزایش داشته است.

وی افزود: یکی از مهم ترین چشم انداز های محیط زیست ، «گلستان سرزمین اقتصاد سبز» است که بر این اساس معتقدیم که می توان توسعه اقتصادی را بدون کمترین خسارت به محیط زیست در استان داشته باشیم.

کنعانی افزود: باید گلستان را تبدیل به سرزمینی کنیم که علاوه بر توسعه اقتصادی ، بالندگی محیط زیستی نیز داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار