معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: بارندگی ۴۸ ساعت گذشته همراه با سیلاب باعث بروز خسارت به پنج کیلومتر از راه‌های دسترسی پارک ملی گلستان شد.

سیل به راه های پارک ملی گلستان خسارت زد

به گزارش گلستان 24، وحید خیرآبادی اظهار کرد: بیشترین بارندگی این مدت در پارک ملی گلستان مربوط به ایستگاه تنگراه به میزان ۴۹ میلی‌متر بود که باعث پرآبی رودخانه‌ها و چشمه‌های موجود در این ذخیره‌گاه شد تا حیات وحش دسترسی راحت‌تری به آب داشته باشند.

وی افزود: وضعیت آبی رودخانه «دوغ» به عنوان یکی از رودخانه‌های اصلی پارک ملی گلستان با بارندگی‌های این مدت بهتر شد و شاهد جریان یافتن آب در رودخانه خشک‌شده «خاندوشان» هستیم و بیشتر چشمه‌ها هم پرآب شده است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: علاوه بر تمام این نکات مثبت سیلاب به بخشی از راه‌های دسترسی به طول پنج کیلومتر در پارک ملی گلستان در مسیر «دشت به ییلاق»، «میرزابایلو به آلمه» و «میرزابایلو به سولگرد» خسارت زد.

خیرآبادی ادامه داد: همچنین برخورد صاعقه باعث خسارت به پنل خورشیدگی پایگاه محیط بانی «آلمه» شد و سقف اتاقک حفاظتی در منطقه «بیدک» هم آسیب دید.

به گزارش ایرنا، پارک ملی گلستان در سال ۱۳۳۶ شمشی با نام «آلمه و ایشکی» مورد حفاظت قرار گرفت و نخستین پارک ایران است که از سال ۱۳۵۴ در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه محیط زیستی کره زمین ثبت شد.

بیش از هزار و ۳۶۰ گونه گیاهی، هزار و ۱۰۰ گونه حشره، ۱۵۰ گونه پرنده، ۶۹ گونه پستاندار، ۲۴ گونه خزنده و دوزیست و ۱۰ گونه ماهی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی و منابع آبی پارک ملی گلستان شناسایی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار