پشت صحنه ی انیمیشن باکس ترولز
در فصل بهار، تیم تحریریهی "انیماگ" به یک تور مفرح و شگفت انگیز در استودیو "لایکا" در پورتلند، اورگون دعوت شدند؛ جایی که تیم صنعتگر، هنرمند و انیماتورها با جدیت بر روی یک پروژهی جدید به "باکس ترول" کار میکردند.
در فصل بهار، تیم تحریریهی "انیماگ" به یک تور مفرح و شگفت انگیز در استودیو "لایکا" در پورتلند، اورگون دعوت شدند؛ جایی که تیم صنعتگر، هنرمند و انیماتورها با جدیت بر روی یک پروژهی جدید به "باکس ترول" کار میکردند. در این قسمت به چند نکتهی جالب در مورد این انیمیشن اشاره میشود و همینطور یک گالری تصاویر نیز برای درک بهتر توضیحات به این متن اضافه گشته است.
انیمشن باکس ترولز در اعداد:
- یک هفته؛ مدت زمانی است که هر انیماتور برای ساختن 3،7 ثانیه از فیلم، صرف میکند.
- 3.5 اینچ؛ اندازهی پولیورهای بچهگانه در این انیمیشن است. (برای ایجاد خطوط نامنظم در پولیورها؛ از ماشین قلاب بافی استفاده شده است. مانند لباسهای کشباف دستی.)
- 4 صحنه در هفته، هدف کاری هر انیماتور بود.
- 14 نوع پارچهی مختلف، در کلاه سفید لورد پورتلی ریند به کار رفته است.
- 24 نوع گیاه مختلف در تصویر زمینه استفاده شده است.
- 30 تا 300؛ تعداد کسانی است که در این طرح همکاری کردند، از آغاز تا پیچیدهترین قسمتهای آن.
- 1.300، تعداد صحنههای جلوههای بصری فیلم است که توسط 50 هنرمند انجام گرفت.
- 55.000 تکه از حالات چهره برای یک ملیون ترکیب مختلف از حالات صورت چاپ شد.
- 125.280 تعداد کاراکترهایی است که برای تولید فیلم 87 دقیقهای احتیاج بود.
در بخش عروسک سازی:
هنرمندان مختلفی در بخش مختلفی از جمله ساختن آرمیچرهای ظریف (هم برای شخصیتها و هم لباسهایشان)، کلاه گیسهای کنفی و لباسهای در هم و بر هم فعالیت داشتهاند.
- این اولین فیلم ""لایکا"" هست که در آن تعداد بشماری کاراکتر وجود دارد.
- کلمات الهام بخش در این فیلم؛ دنیای خیالی دیکنز، کمپانی بالت روز و امپرسیونیسم است.
- در طرح لباسهای کاراکترها از تور نیز استفاده شده بود. تورها توسط ماشین قلاب بافی، بریدههای کاغذ، نقش و نگارهای کتب و همینطور برشهای لیزری تولید شده بود.
- اکسپرسیونیست یا همان هیجاننمایی اروپایی حتی بر روی حالات نقاشی شدهی پوست نیز تأثیر گذاشته؛ صورتها و دستها با رنگهای مختلف برای ایجاد کنتراست تصویر، طراحی شده است.
نمونه سازی های سریع:
تصاویر با کیفیت پروژهی لایکا با استفاده از چاپهای سه بعدی رنگی تولید شده است. ماکتها در کمپانی مایا اسکن و آماده شدند. جایی که گرافیستهای کامپیوتری با استفاده از طرحهای اولیه حالات چهرهی کاراکترها را طراحی میکنند و هر چهره شامل بخشهای مختلفی مانند ابرو، چشمها، دهان و... میشود.
- در این انیمیشن طراحان از روشهای سنتی طراحی در فتوشاپ و ایجاد لایههای مختلف و سایه زنی استفاده کردهاند.
- یک کتابخانه از حالات مختلف در دسترس است. در انیمیشنسازی به سبکstop-motion (تصویرسازی به صورت یک جزء در هر واحد زمانی، یعنی یک تصویر از یک صحنه گرفته میشود و بعد از جا به جایی اجزا توسط هنرمندان یک تصویر دیگر گرفته میشود و این تصویربرداری بدین صورت ادامه مییابد تا بعد از کار یک تصویر متحرک داشته باشیم.)؛ انیماتورها از این مراجع استفاده میکنند تا یک بسته از حالات و قیافههای مورد نیاز کار خود را تهیه کنند.
- "مسئولین چهرهها" موظف هستند بستهی حالات انیماتور ها را با خود حمل کنند و در موقع استفاده آنها چک کنند تا از سالم بودن و ثبات رنگی داشتن آنها اطمینان حاصل کنند.
حقههای کاری:
- برای راحتتر تصویر گرفتن از صحنههای پیچیده، آنها را به بخشهای جزئیتر تقسیم کردند.
- از آنجا که بسیاری از این فیلمها در زیرزمین یا هنگام شب گرفته میشوند، نور پردازی برای تصویر در لامپها و کورهها گنجانده شده بود.
- انیماتور ها برای ساختن صحنهی فاضلاب از یک حقهی قدیمی استفاده کردهاند. آنها از یک لیوان موج دار گردان برای تولید صحنهی جاری شدن آب و نور مواج پس زمینه استفاده کردهاند.
در بخش صحنههای مربوط به تونل و عبور و مرور غولها، صحنهها به صورت 50% از جابه جای اجزا و 50% از جلوههای ویژهی بصری استفاده شده است.
ارسال نظر