استاد دانشگاه وجامع شناس:

دکتر قربانی:عواملی فردی،خانوادگی و اجتماعی هرکدام نقش بسزایی در گرایش افراد به مواد مخدر دارند.

رتبه استان گلستان در مصرف مواد مخدر چندبرابر شده است /مواد مخدر با نام مواد انرژی زا در باشگاه های ورزشی عرضه می شود

به گزارش گلستان24؛دکتر علیرضا قربانی جامعه شناس و استاد دانشگاه در رابطه با آسیب های اجتماعی موجود در استان به خبرنگار ما گفت:هر آنچه که در کشور به عنوان آسیب های اجتماعی شناخته میشود در استان ما نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه از سال  گذشته تاکنون رتبه استان گلستان در میزان مصرف مواد مخدر  چندبرابر شده است،خاطرنشان کرد:سال گذشته استان گلستان رتبه هفتم را در میزان اعتیاد داشته وامسال رتبه دوم را در این زمینه دارد.

دکتر قربانی با اشاره به پایین آمدن سن اعتیاد،یادآورشد:اگر کسی به مواد مخدر آوده شود بازسازی وترمیم وی کار سختی است.

وی با اشاره به حضور طالبان و نیروهای خارجی در کشور افغانستان،یادآور شد:کاشت مواد مخدر در این کشور 40 برابر افزایش پیدا کرده است و این همه تولید نیاز به بازار مصرفی دارد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد:امروزه  هزاران نوع مواد مخدر صنعتی وجود دارد که خیلی از آنها در کشور خودمان تولید می شود و طرز تهیه آن بگونه ای است که حتی می شود در یک خانه هم آن را تولید کرد.

دکتر قربانی با تاکید بر نبود آموزش صحیح در بحث مواد مخدر،تصریح کرد:در حال حاضر مواد مخدر با نام مواد نیروزا وانرژی زا در بسته بندی های زیبا و فانتزی در خیلی سالن های آرایشی و باشگاه های ورزشی به صورت غیر مجاز در حال عرضه است.

این استاد دانشگاه اذعان کرد:اگر در مسئله اعتیاد ریشه یابی کنیم به عوامل مختلفی بر می خوریم، که هرکدام سهم بسزایی در فراگیر شدن اعتیاد در جامعه دارند.

وی ادامه داد:به عنوان مثال از عوامل فردی که باعث کشیده شدن افراد به سوی اعتیاد می شود:اختلالات روانی،مشکلات جسمانی،کنجکاوی؛عوامل خانوادگی:افراط وتفریط در محبت کردن،وجود افراد معتاد در خانواده؛عوامل اجتماعی:دسترسی آسان به مواد مخدر،نابرابری های اقتصادی را می توان نام برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار