مؤسسه میرداماد گرگان، مؤسسه فرهنگی یا حزب سیاسی متمایل به فتنه ؟!
آقای سید مجتبی نورمفیدی فرزند سید کاظم نور مفیدی از اعضای مجمع روحانیون مبارز است که نقش بسیاری از آنان وبه ویژه دبیرکل مجمع در فتنه سال 88 برکسی پوشیده نیست
به گزارش گلستان24، "رسالت اصلی یک موسسه فرهنگی همانطور که از نامش پیداست انجام امورات فرهنگی و فعالیت های مرتبط در همین حوزه می باشد.قانون هم در ثبت و صدور مجوز برای هر موسسه ی فرهنگی با حساسیت ویژه ای این مهم را مورد خواست قرار می دهد و هر موسسه و تشکیلات فرهنگی را صرفا به ایفای نقش فرهنگی در بستر جامعه و پرهیز از سیاست بازی و حتی در مرتبه ای پایین تر فعالیت سیاسی مشروع مجاب می کند.با این وجود بعضا شاهد سیاسی کاری و یا حتی به تعبیری رویکرد سیاسی و یا رفتارهای سیاسی که سیاست زدگی را به ذهن اهل فن بار می نماید روی آورده و فرهنگ را بعنوان نمک سیاست خود چاشنی فعالیت در موسسات فرهنگی قرار داده اند.
در استان گلستان و شهر گرگان نیز شاهد این موضوع هستیم بعنوان نمونه موسسه ی فرهنگی میرداماد و کانون فرهنگی مسجد گلشن گرگان را در نظر گرفته و سوالاتی را پیرامون این دو نهاد فرهنگی مطرح می کنیم:
۱—وجود عناصر معلوم الحال سیاسی وابسته به حزب منحله ی مشارکت مانند آقایان رجایی و خواجه نژاد بعنوان چهره های مشهور سیاسی با وجود چهره ها و شخصیت های فرهنگی شاخص این استان دلالت بر عزم موسسه میرداماد بر بسط فرهنگ دارد یا سیاست؟!
۲—ایا اینگونه استفاده از عناصر معلوم الحال تداعی تام حیات خلوت سیاسی را بر نام موسسه ی فرهنگی غالب نمی کند؟!
۳—اگر برترین و بالاترین فرهنگ ها در راستای فعالیت فرهنگی را فرهنگ بسیجی بدانیم تا چه میزان این فرهنگ در روند فعالیت های این موسسه و تفکر امثال رجایی و خواجه نژاد ملموس و مشهود است؟!
۴-آیا عقل سلیم می تواند رابطه ای بین شخصیت اصلاح طلبان معلوم الحال و فرهنگ غنی بسیج قائل شود؟!
۵—آیا حضور افرادی مانند رجایی و خواجه نژاد با وجود فرهیختگان فرهنگی گلستان به منزله ی توهین به اصحاب فرهنگ و هنر استان بشمار نمی رود؟!
۶—رسالت اصلی کانون فرهنگی یک مسجد فرهنگ است یاکارسیاسی انتخاباتی?!
7_چراباید رد پای رییس و کارکنان یک کانون فرهنگی درنشستهای انتخاباتی و مناسبتهای سیاسی ب چشم بخورد?!.
۸_چرابایدازظرفیت یک کانون فرهنگی در انتخابات خبرگان و یامجلس شورای اسلامی و یاشورای شهر استفاده شودحال انکه قانون و شرع فقط فعالیت فرهنگی رابرای یک نهادفرهنگی جایز میداند و فعالیتهای سیاسی را صرفا ب احزاب سیاسی و ستادهای انتخاباتی محول کرده است?!
۹-ایا تبدیل کردن ی کانون فرهنگی ب بنگاه اقتصادی شخصی در پوشش کارفرهنگی میتواند ب مصلحت فضای فرهنگی استان ارزیابی گردد?!
۱۰_آیا روند سیاسی حاکم بر کانون فرهنگی یک مسجد موازی کاری سیاسی با دیگر مجموعه های مرتبط مانند دفتر فلان شخصیت بشمار نمی رود؟!فرض کنید مدیر کانون فرهنگی بیاید و در انتخابات ریاست جمهوری گذشته برخلاف سیستم حاکم در دفتر فلان شخصیت عوض حمایت از روحانی و یا قالیباف،اقدام به پیروی از مشایی (کاندیدای رد صلاحیت شده )بعنوان شاخص جریان انحرافی نماید آیا این موضوع برای یک مجموعه ی فرهنگی آسیب بشمار نمی رود؟!صرف نظر از اینکه موجب ایجاد حاشیه برای فلان شخصیت می گردد!
اینها بخشی از سوالاتی است که بخش اعظم آن متوجه سید مجتبی نور مفیدی مدیر موسسه ی فرهنگی میرداماد می گردد شاید طرح این سؤالات موجب اصلاح و تغییر در رویکرد رفتار سیاسی در قالب فعالیت فرهنگی و تقویت واژه ی فرهنگ گردد!!!گفتنی است آقای رحمت الله رجایی از دست اندرکاران موسسه میرداماد از کسانی است که در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در سال 1382، انتخابات قانونی را تحریم و نظام را صریحا متهم به استبداد کردند و از طرفی آقای سید مجتبی نورمفیدی فرزند سید کاظم نور مفیدی از اعضای مجمع روحانیون مبارز است که نقش بسیاری از آنان وبه ویژه دبیرکل مجمع در فتنه سال 88 برکسی پوشیده نیست.نمونه های فراوان دیگری را نیز میتوان نام برد که در این مجموعه حضور دارند و هنوزهم نظام را متهم به تقلب می کنند
حال این سوال مطرح است که چرا ایت الله نورمفیدی که اخیرا بر دور کردن افراطیون از اطراف خود تاکید کرده بعنوان راس این دو مجموعه اقدامی عملی جهت اصلاح و تغییر این جو انجام نمی دهد و اقدام به حذف این چنین عناصری از سیستم فرهنگی خویش نمی نماید؟
منبع : عدالت خواهان
چرا وقتی در مساجد و روضه خوانی و ... عده ای فضای سیاسی برای تخریب فراهم میکنند صدایتان در نمیاد؟چرا ایمانتان رو ارزون میفرشید