در ماموریت مشترک یگان‌های محیط زیست استان گلستان و تهران

مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: در ماموریت مشترک یگان‌های محیط زیست استان گلستان و تهران اجزای شکار از منزل شکارچیان متخلف در استان‌های گلستان و تهران دستگیر شدند.

شکارچیان متخلف در استان‌های گلستان و تهران دستگیر شدند

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی محیط زیست گلستان، امیر عبدوس اظهار داشت: جانشین فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان گلستان با همکاری پلیس امنیت کردکوی پس از کسب گزارش مردمی مبنی بر شکار غیرمجاز مرال در جنگل های شهرستان کردکوی و اختفای لاشه مرال شکار شده در 2 منزل در روستای بالاجاده شهر کردکوی، با اخذ مجوز بازدید از منزل متخلفان از دادگستری شهرستان کردکوی ، نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست گلستان موفق شدند، مقداری از لاشه 2 راس مرال و لاشه 4 طاقه قرقاول شکارشده و یک طاقه قرقاول تاکسیدرمی و یک قبضه سلاح شکاری دارای مجوز در بازرسی از منزل متخلفان در روستای بالاجاده کردکوی کشف و صورتجلسه تخلف در محل تنظیم شد.

وی افزود: همزمان نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گلستان به این موضوع  پی بردند که یکی از شکارچیان اصلی در شکار این 2 مرال به همراه مقداری از گوشت مرال شکار شده ساکن شهر تهران بوده و خارج از استان گلستان است که  بلافاصله با هماهنگی یگان حفاظت استان تهران، با اخذ نیابت قضایی و ورود به منزل این شکارچی، میزان 20 کیلوگرم گوشت مرال شکار شده، جمجمه یک راس مرال نر به همراه شاخ و یک قبضه سلاح گلوله زنی قاچاق کشف و ضبط شد.

عبدوس ضمن تقدیر از عملکرد نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان گلستان به خصوص جانشین فرماندهی این یگان اظهار کرد: گوشت‌های مکشوفه در 2 استان گلستان و تهران، برای بررسی‌های بیشتر تحویل آزمایشگاه تشخیص ژنتیک خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان درباره با سرنوشت متخلفان این پرونده گفت: متخلفان به همراه صورتجلسه تخلف و اجزا و لوازم کشف شده تحویل مقامات قضایی شهرستان کردکوی و تهران شدند.

وی اظهار کرد: افراد دستگیر شده از شکارچیانی بودند که سابقه شکار غیرمجاز و دستگیر شدن توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان گلستان را در سال‌های قبل در مناطق استان گلستان داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار