مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در جشنواره اقوام ایران زمین 7 هزار قلم محصول و هنرهای دستی یک‌هزار و 800 هنرمند در سامانه مجازی در معرض فروش گذاشته شده است.

7 هزار قلم از هنرهای دستی 1800 هنرمند در معرض فروش گذاشته شد/ راه‌اندازی کمپین خرید

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد تجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان در خصوص فعالیت مجازی چهاردهمین جشنواره اقوام ایران زمین اظهار کرد: این جشنواره به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی از ۹ بهمن در حال برگزاری است و به مدت چهار روز تا ۱۲ بهمن فعال است.

وی با اشاره به حضور یک‌هزار و ۸۰۰ هنرمند صنایع دستی استان گلستان در جشنواره اقوام تصریح کرد: این هنرمندان حدود ۷ هزار قلم از هنرهای دستی خود را در سامانه و نمایشگاه مجازی در معرض فروش قرار دادند.

* 9 فروشگاه مجازی راه‌اندازی شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: در سالی که گذشت هنرمندان صنایع دستی به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط برگزاری نمایشگاه فصلی را نداشتند نیاز است از هنرمندان حمایت شود.

تجری با اشاره به اینکه ۹ فروشگاه مجازی راه‌اندازی شده است، گفت: سامانه‌ای با نیازهای روز طراحی شده و مردم می‌توانند از طریق آن به نمایشگاه مجازی صنایع دستی، مراسم‌های آئینی و سمینارهای آموزشی دسترسی پیدا کنند.

وی همچنین از راه‌اندازی کمپین خرید هنرهای دستی در نمایشگاه مجازی خبر داد و گفت: جشنواره اقوام این فرصت را به وجود آورده تا هنرمندان از طریق نمایشگاه مجازی آثار خود را به نمایش بگذارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار