معاون آموزش جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره بر ضرورت حفظ آمادگی نیروهای این جمعیت، گفت: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری بالغ بر 500 دوره آموزشی در سطح استان گلستان برگزار کرده ایم.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، عبدالحسین رحیمی امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به لزوم آمادگی نیروهای جمعیت هلال احمر اعم از داوطلبان، جوانان و امدادگران برای رویارویی با مخاطرات و ماموریت های احتمالی، اظهار کرد: آموزش یکی از ارکان جدایی ناپذیر در جمعیت هلال احمر است تا همواره افراد آمادگی و دانش خود را در حوزه های ماموریتی افزایش دهند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان گلستان در تمامی شهرستانها به صورت مداوم در حال برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز متناسب با درخواست ها و مولفه های مورد نظر جمعیت است، افزود: به لطف خدا امروز تمامی نیروهای جمعیت هلال احمر استان گلستان با دانش مطلوب آمادگی کامل اجرای ماموریت های خطیر خود را دارا هستند.

 

معاون آموزش جمعیت هلال احمر استان گلستان با تاکید بر اینکه آموزش های عمومی ما نیز در حوزه ارائه خدمات به سرتاسر افراد جامعه یکی از اولویت های اساسی جمعتی هلال احمر است، خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی همگانی به منظور افزایش آگاهی افراد جامعه در مواجهه با موقعیتها و حوادث مختلف رسالت ماست که از این رو جمعیت هلال احمر استان گلستان در طول سال آموزش های همگانی را برای عموم مردم و در مکان ها، اقشار و مشاغل مختلف برگزاری می کند.

شرکت 18 هزار فراگیر در دوره های عمومی و تخصصی

رحیمی در تشریح آمار برگزاری دوره ها و کلاسهای جمعیت هلال احمر استان گلستان در 9 ماهه ابتدای سال جاری، گفت: در 9 ماهه سال جاری 430 دوره آموزشی کمکهای اولیه و مهارتهای پایه داوطلبی در سطح استان برگزار شده است که در این دوره ها بالغ بر 8 هزار و 198 فراگیر شرکت کرده اند.

 

وی با تاکید بر اینکه برای 9 هزار 151 نفر نیز آموزش های آمادگی در مخاطرات از جمله اقدامات قبل، حین و پیش از زلزله و سیل در مدارس، خانه های هلال و اماکن عمومی برگزار شده است، ادامه داد: با توجه به نیاز استان به نیروی انسانی ماهر و آمادگی برای پاسخگویی مناسب در زمان حوادث و سوانح، از میان پذیرفته شدگان در دوره های کمکهای اولیه و داوطلبی، 38 دوره مقدماتی امدادونجات برای 562 فراگیر علاقمند اجرا شده است.

معاون آموزش جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال 31 دوره تخصصی امداد و تخصصی نجات با موضوعاتی از قبیل پیش بیمارستانی، جاده، کوهستان و سیلاب برای 569 فراگیر در سطح استان گلستان اجرایی شده است، اضافه کرد: در حال حاضر نیز جمعیت هلال احمر استان در تمام شهرستان ها آمادگی لازم برای برگزاری دوره های آموزشی برای تمام سنین و با توجه به نیاز افراد و شهرستانها را دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار