رییس انجمن صنفی کارفرمایان شرکتهای خدماتی، پشتیبانی و فنی و مهندسی گلستان گفت: فقدان نظارت بر سامانه ستاد حلقه مفقوده ایجاد رانت در مناقصه ها شده است.

فقدان نظارت بر سامانه ستاد حلقه مفقوده   پیشگیری از رانت/شورا باید به روند مناقصات انجام شده شهرداری پاسخگو باشد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، رسول گرگیج عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در مناقصه اخیر شهرداری یک شرکت برای انجام فعالیت های خدماتی منطقه یک مبلغ ۸۸میلیارد تومان و در مناقصه منطقه دو مبلغ ۱۹۷ میلیارد تومان و برای منطقه سه مبلغ ۱۶۷میلیارد تومان به عنوان برنده اعلام می شود و این در حالی است که شرکت دیگری با مبلغ مناسب تری در این مناقصه شرکت کرد اما بنا به دلایلی پاکت‌های آن باز نشد و در مناقصه رد شد .

وی افزود: این مناقصات سه منطقه در ارقام اختلافات بسیار فاحشی دارد چرا که طبق مصوبه هیات وزیران تخفیف جایز نیست و در مناقصه منطقه دوم مبلغ ۵۰میلیارد تومان و در مناقصه منطقه سه مبلغ ۳۰میلیارد تومان تخفیف گرفته شده است .

گرگیج بیان کرد: به نظر می رسد نظارت درستی بر روند این مناقصه ها انجام نشده و چرا باید طبق مصوبه هیات وزیران تخفیف داده شده است.

وی ادامه داد: مناقصه پیمانکاری خدمات شهری گرگان دارای تخلفاتی بود که به دلیل ضرر و خسارتی که متوجه شهر و شهروندان شده و از طرفی باعث ضرر و زیان به شرکت‌های خدماتی این حوزه شده ، این موضوع را به مراجع قضایی استانداری و سازمان بازرسی گزارش کردیم.

گرگیج بیان کرد: متاسفانه کمیسیون معاملات شهرداری گرگان برای پیمانکاری خدمات شهری در مناطق ۱ ، ۲ و ۳ گرگان غیرقانونی عمل کرد یعنی نه تنها در این مناقصه حد نصاب لازم برای شرکت کنندگان وجود نداشت بلکه به تشخیص خود و با دادن تخفیف شرکت های دیگری را برنده اعلام کرد در حالیکه مصوبه هیات وزیران است که از روش تخفیف به دلیل احتمال تبانی و توافق پشت پرده جلوگیری شود.

به گفته وی این موضوع به سازمان بازرسی استان ، دادگستری و مراجع قضایی نیز ارجاع شده و در حال بررسی است و امیدواریم نتیجه ای حاصل شود که مردم شهر گرگان ضرر نکنند.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه باید برای تسهیل در فعالیت‌های کارفرما‌ها، بسیاری از سیاست‌ها تغییر و روند حمایتی بگیرد، افزود: شرکت‌های مذکور ذیل مفاد قانون اصل 44 فعالیت می‌کنند و برای اینکه این هدف محقق شود باید واسطه‌های نیرو‌ها و سازمان‌ها را حذف کنیم.

گرگیج گفت: با توجه به اینکه بسیاری از سازمامها بخشی از فعالیت خود را به بخش خصوصی می سپارند اما حالا بسیاری از ردیف ها برای بکارگیری نیروها حذف شده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار