درخواست شفاعت امام رضا(ع) از حضرت معصومه(س) / با هر زیارتی جواز بهشت نمی دهند
زهرا گرزین: با توجه به درجاتی که در حضرت معصومه(س) وجود دارد،امام رضا(ع) از ایشان طلب شفاعت کرد.
به گزارش گلستان24؛ زهرا گرزین یکی از طلاب حوزه علمیه،با اشاره به شفاعت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: با استناد به روایتی این مطلب که شفاعت مخصوص اهل بیت است را رد میکنم، شفاعت مخصوص اهل بیت نیست؛ بلکه یکی از شفیعان که با اذن خداوند در روز قیامت از دوستداران خود شفاعت می کنند،اهل بیت هستند.
او ادامه داد:امام صادق (ع) می فرمایند: «در قیامت سه گروه هستند که شفاعت آنها پذیرفته می شود؛ اول انبیا، بعد علما و بعد از آن شهدا. پس یکی از شفیعان روز قیامت ائمه معصومین اند و شفاعت مخصوص این بزرگواران نیست»
این مبلغ جهادگر در رابطه با مقام شفاعت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: در زیارتنامه حضرت معصومه (س) که از لسان با برکت امام رضا (ع) وارد شده است داریم که ایشان در بخش پایانی زیارتنامه می فرمایند"یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه فان لک عندالله شانا من الشان" ای فاطمه درباره بهشت برایم شفاعت کن؛ به درستی که برای تو نزد خداوند مقامی از مقامات بلند است.
زهرا گرزین اذعان داشت: این زیارت از لسان معصوم است و بی شک ایشان حق را بیان می کنند، پس حضرت معصومه(س) دارای مقام و درجاتی در نزد خداوند متعال هستند که امام رضا(ع) را برآن داشته که از شخصیت ایشان در زیارتنامه تجلیل کرده و از ایشان درخواست شفاعت برای خودشان داشته باشند؛ غیر از این مطلب اگر حضرت معصومه (س) یکی از شفیعان روز قیامت نباشد و امام رضا(ع) از ایشان طلب شفاعت کنند (نعوذبالله )لازمه آن صدور حرف بیهوده از لسان معصوم است که صد در صد از ایشان حرف بیهوده صادر نمی شود؛ در نتیجه حضرت معصومه(س) بخاطر مقامات و درجاتی که به واسطه تزکیه نفس و طهارت روح و عبادات طولانی به دست آوردند یکی از شفیعان روز قیامت هستند.
گرزین در رابطه با حدیث معروف امام رضا(ع) اظهار داشت: این حدیث امام حاکی از این مطلب است که با هر زیارتی به انسان جواز بهشت داده نمی شود؛ بلکه جواز بهشت به زیارتی تعلق می گیرد که آن زیارت منوط به شناخت مقام و منزلت شخصیت مورد زیارت باشد، مسلما چیزی که از شناخت حضرت معصومه(س) عاید ما می شود رسیدن به معارف ناب توحیدی و حقیقت اصلی دین و مکارم اخلاق است؛ چون وقتی این بزرگواران را خوب و دقیق بشناسی، خدا و دین را شناختی. لذا شما با یک شخصیتی آشنا می شوی که متخلق به اخلاق حسنه است و کاملا خدا محور، در نتیجه به الگویی بی نقص دست پیدا خواهی کرد که تمام همت خود را به کار می گیری که خود را به این شخصیت نزدیک کنی؛ ماحصل نزدیک شدن به شخصیت این بزرگوران انسانی الهی است که سزاوار ورود به بهشت می باشد.
طلبه رشته تفسیر و علوم قرآن ، حضور حضرت معصومه(س) در قم را پر از خیر و برکت دانست و افزود: وجود حضرت معصومه برکات مادی و معنوی زیادی برای ایرانیان مخصوصاً مردم قم داشت، از برکات معنوی حضور حضرت معصومه(س) می توان به جمع شدن دوستداران و شیفتگان اهل بیت(ع) در کنار هم اشاره کرد؛ چرا که دوستداران اهل بیت(ع) وقتی از حضور این بانوی کریمه در شهر قم مطلع شدند، از سراسر ایران به قم عزیمت کردند و این مکان تبدیل به یک پایگاه عظیم و جایگاهی برای پرورش دانشمندان و فضلای توانمند شد؛ در عرصه دین که همینک نیز صدها عالم ، از برکت علم آموزی در جوار کریمه اهل بیت (ع) بهره میگیرند و خدمات علمی فراوان در عرصه دین و نشر افکار شیعی به همه جهان عرضه می کنند.
این فعال فرهنگی، حضرت معصومه(س) را دارای مراتب و درجات علمی دانست و بیان کرد: در عرف ما وقتی می خواهیم مقام بالا علمی کسی را توصیف کنیم، اشاره به اساتیدی می کنیم که آن شخص در محضر آنها کسب علم کرده است ، درعظمت علمی حضرت معصومه(س) نیز همین بس که ایشان در محضر اساتیدی مثل امام موسی کاظم علیه السلام (پدر بزرگوارشان) وامام رضا علیه السلام (برادر بزرگوارشان) درس گرفتند و به نوعی به دریای علم و دانش وصل شدند.
وی ادامه داد:این دو بزرگوار به طوری که در روایات آمده است که در زمان کاظم علیه السلام جمعی از دوستداران آن حضرت ازبیرون مدینه می آیند و برای طرح سوالات خود به منزل ایشان مشرف می شوند، اما امام در منزل نبودند وحضرت معصومه(س) سوالات آنها رادریافت می کنند و جواب آن سوالات را می دهند؛ یاران امام در راه برگشت امام را ملاقات میکنند و ماجرا را برای امام(ع) نقل میکنند، امام پاسخ سوالات را می بینند و می فرمایند ( فداهاابوها) بی شک این جمله امام نشان از تعریف پدر از دخترشان نیست؛ بلکه تاییدی است بر مقام علمی حضرت معصومه(س) که توسط استادشان صورت گرفته است.
انتهای پیام/
ارسال نظر