مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: این استان ۴۶۲ زوج نابارور زیرپوشش خدمات بیمه‌ای دارد که پارسال بیش از سه میلیارد ریال برای درمان زوج‌های نابارور شناسایی شده و دارای پرونده در این اداره کل هزینه شد.

هزینه سه میلیارد ریال برای درمان زوج‌های نابارور گلستانی

به گزارش گلستان 24، سیدمحمد حسینی در آئین گرامی‌داشت هفته ملی جمعیت اظهار کرد: ۹۰ درصد هزینه خدمات درمان ناباروری در مراکز دولتی دانشگاهی توسط سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: پوشش رایگان کودکان زیر هفت ساله، افزایش اقلام دارویی زیرپوشش بیمه سلامت برای زوجین نابارور و افزایش عقد قرارداد با ماما برای ترویج زایمان طبیعی، عقد قرارداد با مراکز درمان ناباروری، پوشش زنان بارور و شیرده با توجه به سیاست‌هایی ابلاغی توسط هیات دولت در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و کاهش هزینه‌های درمانی از جمله اقدام سازمان بیمه سلامت ایران بوده که در استان گلستان به اجرا درآمده است.

حسینی یادآور شد: اکنون سه مرکز درمان ناباروری، طرف قرارداد این اداره کل در استان بوده و آماده ارایه خدمات درمانی به این قشر است.

در پایان این آیین، از زوج نابارور در مرکز درمان نهال تحت درمان و صاحب فرزند شده، متخصص زنان و زایمان دارای کمترین عمل سزارین، مامای نمونه و کارمندان بیمه سلامت استان صاحب فرزند در سال ۱۴۰۲، تقدیر شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار