رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان :

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان گفت: توسعه متوازن از مهم ترین اهداف دانشگاه علوم‌ پزشکی است که آموزش پر راس آنها قرار دارد.

توسعه متوازن در بحث سلامت از اهداف مهم دانشگاه است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سعید گل فیروزی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: در دو سال و اندی دولت سیزدهم خدمات زیادی در حوزه سلامت در استان گلستان به انجام رسیده است.

وی افزود: بسیاری از تجهیزاتی که در این دولت در مراکز درمانی استان نصب شد ،مدت سی سال است که این مراکز از آنها محروم بودند.

گل فیروزی بیان کرد: منابع در آمدی دانشگاه نیز در این مدت سه و نیم برابر شده که خبر بسیار مسرت بخشی برای دانشگاه است.

وی گفت: چنانچه بیمه های درمانی مختلف بدهی خود را به دانشگاه و مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت کنند بدون شما پرداخت مطالبات به سرعت انجام میگیرد .

گل فیروزی افزود: در مدت دولت سیزدهم مطالبات کارمندان دانشگاه از یکسال به کمتر از ۹ماه کاهش پیدا کرده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: همواره سعی کرده ایم عدالت اجتماعی در حوزه درمان را برای همه مردم استان رعایت کنیم و اقداماتی که در بخش تجهیز و ساخت مراکز درمانی در شرق استان در مدت دولت سیزدهم انجام شد در نوع خود بی نظیر بوده است.

رییس آتشگاه علوم‌پزشکی گلستان اظهار کرد: در بخش پرداخت مطالبات پرستاران و پزشکان هم همچنان با کمبودهایی روبرو هستیم و دلیل اصلی آن پرداخت های بسیار دیر هنگام دو بیمه تامین اجتماعی و سلامت است البته به غیر از بیمه های دگر که پرداخت مطالبات را به تعویق می اندازد.

وی ادامه داد: درآمد مراکز درمانی دانشگاه از طریق دولت تامین می شود و دولت نیز با توجه به بودجه بندی هایی که دارد باید در خصوص پرداختی ها و یا افزایش آنها تصمیم گیری کند.

گل فیروزی افزود: در حال حاضر مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان فقط از تامین اجتماعی برای مدت ۶ماه مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان طلب دارد.

گل فیروزی افزود: از سال ۱۴۰۲پرداختی های نیروهای غیر شرکتی به صورت کامل توسط برنامه و بودجه تامین و پرداخت می شود .

وی گفت: گلستان دارای ۱۷بیمارستان دولتی فعال و ۳۴ مرکز جامعه سلامت دارد .

گل فیروزی ادامه داد: اگر چه می‌دانیم تعدادی از بیمارستانهای ما به دلیل قدیمی بودن مشکلاتی دارند که برخی از آنها بهسازی شده و تعدادی بیمارستان هم در دست ساخت داریم که امید داریم در دولت چهاردهم به ثمر برساند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار