عضو دیگر عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی نیز گفت: به دلیل وجود برخی سیاست های غلط و کم‌توجهی به بخش خصوصی در طی این سالها ، توسعه گلستان به شدت عقب افتاده است.

صادر کنندگان ژنرال های اقتصادی هستند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، چوپانی در نشست خبری اظهار کرد : صادر کنندگان ما امروز با این مشکلات تحریمی که صادرات را به شدت سخت کرده جزو ژنرال های اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: وقتی مسئولان گلستانی نسبت به پیگیری های مداوم اتاق بازرگانی برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف از جمله تولید آب شیرین کن و ایرلاین ها بی توجهی می کنند نمی توان انتظار توسعه و یا معجزه از اتاق و تولید کنندگان داشت .

چوپانی گفت: بسیاری از واحد های تولیدی منابع بانکی خود را به تهران بردند و وام دریافت کردند و این افراد کارگزاران اقتصادی استانداری بودند که با خلق برخی مصوبه ها موجب فرار سرمایه از استان شدند.

وی بیان کرد: با وجود این همه تعطیلی های رسمی و قطعی برق و گاز و غیره نمی توان انتظار توسعه داشت و تولید کننده به رغم روزها و ساعتهای تعطیلی اما باید ارقام ماهیانه کامل را برای هزینه هایش پرداخت کند .

به گفته وی دولت جدید اگر چنانچه خواهان توسعه ورفع مشکلات است باید از نظرات بخش خصوصی استفاده کند.

حالا چشم امید تولید کنندگان و کشاورزان گلستانی به کابینه رییس جمهوری دوخته شده است که حرف اول و اقدام اولویت دار خود را بر رفع مشکلات اقتصادی با استفاده از کارشناسان این حوزه گذاشته و انتظار دارند وزیری را به وزارت صمت و کشاورزی برگزیند که توان اجرای برنامه های اقتصادی را با مشاوره بخش خصوصی به پیش ببرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار