مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با یادآوری شرایط مطلوب آب و هوایی برای تولید گندم پیش‌بینی کرد: امسال افزون بر یک میلون تن گندم از سوی کشاورزان استان به ۳۰ مرکز خرید تضمینی در ۱۴ شهرستان تحویل داده شود.

پیش‌بینی خرید تضمینی یک میلیون تن گندم در گلستان

به گزارش گلستان 24، روح‌الله مهری  امروز در محل خرید تضمینی گندم در سیلوی گرگان به خبرنگاران اظهار کرد: برای جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی جک تخلیه در مراکز خرید تضمینی دولتی و پر تردد استان فعال شده است.

در شرایط عادی کار برداشت گندم از کشتزارهای استان گلستان از اوایل خردادماه با مساعد بودن شرایط آب و هوایی آغاز می‌شود و تا مرداد ماه ادامه می‌یابد.

استان گلستان از لحاظ کمیت و میزان تولید گندم، دارای برتر را در میان استان‌های کشور است.

علاوه بر این به باور برخی کارشناسان، در بحث کیفیت گندم تولیدی استان گلستان مقام اول کشور را دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است.

گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کِش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این لحاظ گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی ایران است.

سال زراعی قبل گندمکاران استان گلستان به رغم مواجه با خشکسالی شدید، از سطح ۲۸۱ هزار و ۷۱۳ هکتار زیرکشت مقدار ۷۰۵ هزار و ۹۹۶ تُن محصول معادل ۶۰ درصد برنامه ابلاغی را تولید کرده و حدود ۵۵۰ هزار تُن آن را به دولت فروختند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار