مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم در همان ابتدای راه، گسترش تجارت با همسایگان بود تا مسیری جدید به روی توسعه اقتصادی ایران باز شود که با نگاه به آمارها می‌بینیم که این هدفگذاری شهید رئیسی به خوبی به ثمر نشسته است.

گسترش تجارت با همسایگان از اولویت های دولت سیزدهم بود

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، درویشعلی حسن‌زاده اظهار کرد: صادرات استان از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان فروردین امسال در حالی به ۷۲۲ میلیون دلار رسیده که این میزان در مدت مشابه دولت قبل ۳۳۰ میلیون دلار بوده است.

وی معتقد است در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش تعامل با کشورهای همسایه و همچنین نگاه دولت سیزدهم مبنی بر توسعه دیپلماسی تجاری در کنار دیپلماسی سیاسی، با همت جهادی دولت شهید آیت‌الله رئیسی اتفاقات خوبی در کشور رخ داده و رونق تجارت خارجی و رشد قابل توجه صادرات را نتیجه عضویت ایران در بریکس و پیمان اوراسیا و همچنین تقویت حضور در پیمان‌های منطقه‌ای مانند شانگهای می‌داند.

ه گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان؛ این روند افزایشی صادرات در سایر کشورها نیز تکرار شده برای مثال صادرات از گلستان به کشور ارمنستان در سال قبل از ۰.۴ میلیون دلار به هشت میلیون دلار رسیده و یا صادرات به روسیه در سال قبل از ۵.۱ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ به هشت میلیون دلار افزایش یافته است.

به گفته وی؛ استان گلستان نیز با هوشمندی، سیاست‌های خود را در راستای هدفگذاری دولت سیزدهم تنظیم کرده که نتیجه اقدامات انجام‌شده، توسعه تجارت خارجی را به دنبال داشته است.

حسن‌زاده افزود: توسعه روابط با کشور ترکمنستان و حل مسائل بین ۲ کشور از جمله اقداماتی بوده که با ورود مستقیم شهید رئیسی اتفاق افتاده و این اقدام باعث شده روند مراودات استان‌های مرزی همجوار با کشور ترکمنستان از جمله گلستان با این کشور همسایه بهبود پیدا کند و موانع و مشکلات گذشته برطرف شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه پس از اپیدمی کرونا ارتباط با کشورهای دنیا به کمترین حد ممکن رسید اما با نگاه جدید شهید رئیسی مبنی بر ارتباط با کشورهای همسایه، روند مراودات با کشورهای همسایه تقویت شد، تصریح کرد: با سیاست‌های دولت سیزدهم، تعامل با کشورهای پیمان اوراسیا از جمله قزاقستان و روسیه نیز بهتر شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار