رییس اداره امور فرش اداره کل صمت گلستان:

رییس اداره امور فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: فعالان موفق مرتبط با زنجیره ارزش فرش دستباف استان از بافنده، طرح، ایده‌پرداز تا فروشنده در رویداد نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش قالی شناسایی و معرفی می‌شوند.

 فعالان موفق مرتبط با زنجیره ارزش فرش دستباف استان معرفی می شوند

به گزارش گلستان 24، عبدالوهاب صحنه اظهار کرد: نداشتن نوآوری و آگاهی از روش‌های خلق و ثبت نام‌های تجاری، یکی از گلوگاه‌های بهره‌بردن از ارزش حاصل از زحمات دست اندرکاران حوزه اقتصاد هنر فرش دستباف گلستان است. 

وی به برگزاری رویداد نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش قالی در گلستان اشاره کرد و گفت: این گونه رویدادها سطح کیفی و مهارتی فعالان و کارآفرینان زیست بوم فرش دستباف استان را ارتقا داده و به ثروت آفرینی بیشتر برای اجزای زنجیره منجر خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: ارتقای عدد فعلی تولید سالانه بیش از ۳۷ هزار متر مربع فرش دستبافت، گبه و تابلوفرش از دستاوردهای این جشنواره در سال‌های آینده باشد.

رییس اداره امور فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: فعالان موفق مرتبط با زنجیره ارزش فرش دستباف استان از بافنده، طرح، ایده‌پرداز تا فروشنده در رویداد نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش قالی شناسایی و معرفی می‌شوند.

صحنه یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و توسعه کشورها را استفاده صحیح از نیروی انسانی و استعدادهای نهفته در وجود آنان برای تولید و فروش محصولات دانست و اظهار کرد: عصر حاضر، دوره رقابت کشورهای جهان برای بهبود و توسعه اقتصادی بر مبنای خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی است.

وی افزود: مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران از چند سال قبل در راستای ایجاد فرصت برای بهره‌برداری مناسب از منابع غنی صنایع فرهنگی و فراهم سازی شرایط رشد و توسعه هنر صنعت فرش دستبافت و با هدف ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری، شناسایی استعدادهای خلاق و برقراری ارتباط با آنان، اقدام به برگزاری جشنواره استانی و ملی با مشارکت مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان در قالب رویداد «نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش قالی» می‌کند.

رییس اداره امور فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: بهره گیری از کارگاه‌های آموزشی در راستای رشد و توسعه فرش دستبافت، استفاده از ایده‌های جدید و نوین کسب و کار در رونق تولید فرش دستباف و گسترش فعالیت‌های پژوهشی در خصوص موضوعات نوآورانه در زنجیره ارزش فرش دستبافت از مهمترین اهداف برگزاری این رویدادها محسوب می‌شود.

صحنه گفت: نخستین رویداد استانی نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش قالی توسط اداره صنعت، معدن و تجارت گلستان تا یک ماه آینده برای ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری در صنعت فرش دستباف با بهره گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای خلاق مراکز علمی و دانش بنیان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰ هزار بافنده فرش دستباف در گلستان، از هنرمندان، فعالان، شخصیت‌ها و مراکز علمی، شرکت‌های دانش بنیان، دانشجویان و مربیان مرتبط با زنجیره ارزش فرش دستباف در رشته‌های تهیه مواد اولیه، ریسندگی، رنگرزی، طراحی، بافت، مرمت، بازاریابی، فروش، عملیات تکمیلی، صادرات و حفظ ارتباط با بازار جهانی در استان دعوت کرد در این رویداد شرکت کنند.

به گفته کارشناسان حوزه صنعت فرش دستباف گلستان، وجود چندین شرکت تعاونی فرش دستباف، تولید فرش ترکمنی و فرش ابریشم منحصر به‌فرد و نیز تنوع طرح و رنگ و نوع از جمله نقاط قوت و فرصت‌های صنعت فرش در این استان است و می‌توان با بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت‌ها، تاثیر آنها را در اقتصاد گلستان افزایش داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار