عضو هیات مدیره اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با اشاره به اینکه شغل رانندگان اتوبوس درون‌شهری و برون‌شهری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفت، گفت: قرار گرفتن شغل رانندگی تاکسی در لیست مشاغل سخت و تعلق سختی کار به رانندگان در دست پیگیری است.

رانندگی تاکسی جزو مشاغل سخت می‌شود/فعالیت حدود سه هزار تاکسی دورن شهری در گرگان

به گزارش  گلستان 24 ، کمال غریبی اظهار کرد: پارسال برای نخستین بار سختی کار مشاغل سخت و زیان‌آور برای رانندگان اتوبوس مصوب شد و در همین راستا تاکنون ۱۱ نفر از رانندگان اتوبوس شهری گرگان موفق به بازنشستگی شدند.

وی افزود: ۳۲۰ هزار تاکسی در کشور و حدود سه هزار تاکسی دورن شهری در گرگان فعالیت می‌کنند.

عضو هیات مدیره اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از پیگیری اجرای طرح پرداخت هوشمند الکترونیک برای اولین بار در گرگان خبر داد و گفت: مجوز افزایش ۳۰۰ دستگاه تاکسی شهری برای گرگان اخذ شده و متقاضیان به ویژه مسافربرهای شخصی غیرمجاز می‌توانند در قالب این طرح صاحب تاکسی شوند.

کمال‌غریبی تاکید کرد: بر اساس مصوبه سال گذشته مصوبه‌ وزارت کشور رانندگان تاکسی که بیش از ۱۰ سال از اعتبار مخازن CNG آنان گذشته، می‌توانند از طرح تعویض رایگان کپسول CNG بهره‌مند شوند.

وی افزود: از هزار و ۳۰۰ شهر کشور تاکنون ۳۰ شهر موفق به دریافت ۳۰ سهمیه طرح تعویض رایگان مخازن گاز CNG تاکسی‌های درون‌شهری خودرو شدند که گرگان از جمله این شهرها است اما با توجه به وجود نزدیک به ۳۰۰ تاکسی دارای مخزن CNG فرسوده در گرگان، تعداد ۳۰ سهمیه جوابگوی نیاز این شهر نیست.

رییس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان با بیان اینکه با توجه به نیاز شهر گرگان، دولت در کنار این ۳۰ سهمیه، حدود ۳۰۰ سهمیه دیگر نیز به این شهر اختصاص داد که هنوز تحویل داده نشده است، یادآور شد: شهرداری گرگان برای حل مشکل رانندگان تاکسی تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی ارزان‌قیمت را در نظر گرفته تا مشکل تاکسیرانان برطرف شود.

کمال‌غریبی به طرح نوسازی خودروهای فرسوده اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت خودرو در سال‌های اخیر، پرداخت تسهیلات نوسازی ناوگان حمل‌ونقل برای رانندگان تاکسی راحت نیست اما با حمایت دولت قیمت خودروهای فرسوده افزایش قیمت قابل‌توجهی داشته تا بخشی از مشکل رانندگان تاکسی در طرح جایگزینی برطرف شود.

  •  
  •  
  •  

 

ارسال نظر

آخرین اخبار