مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان:

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به فعالیت ۹۸ مرکز برای خرید گندم مازاد کشاورزان استان گفت: روند تحویل گندم به این مراکز مطابق پیش‌بینی، قابل قبول و روبه‌رشد است.

روند تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی گلستان روبه‌رشد است

به گزارش گلستان 24، روح الله مهری  اظهار کرد: تاکنون افزون بر ۱۱۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید تضمینی گلستان شده است.

وی ادامه داد: به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی گلستان از ۳۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم استان، تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن محصول برآورد شده که پیش‌بینی می‌شود ۹۰۰ هزار تُن از گندم مازاد کشاورزان به دولت فروخته شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان در خصوص پرداخت بهای گندم افزود: امسال پرداخت مطالبات گندمکاران از دولت توسط سازمان هدفمندی یارانه ها صورت می گیرد.

مهری گفت: قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم گندم از کشاورزان در سال زراعی جاری توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی ۱۷۵ هزار ریال تعیین شده است.

وی به اقدامات این اداره کل برای پیشگیری از ایجاد صف کامیون درمراکز خرید تضمینی استان، افزود: راه اندازی جک‌های تخلیه گندم و بکارگیری بازرسان و افزایش نظارت بر مراکز خرید تضمینی و تقویت اطلاع رسانی به کشاورزان از جمله اقدامات این اداره کل بوده که قبل از آغاز برداشت گندم در استان به اجرا درآمده تا مشکلی به ویژه در زمان تخلیه محصول در مراکز خرید نداشته باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان به گندمکاران توصیه کرد جمع آوری محصول را در هوای آفتابی انجام دهند تا محصول تحویلی دچار افت رطوبت بالای ۱۴ درصد نشود.

وی خاطرنشان کرد: مراکز خرید تضمینی، گندم با رطوبت بالای ۱۴ درصد را تحویل نگرفته و اجازه تخلیه محصول را نخواهند داد.

در شرایط عادی کار برداشت گندم از کشتزارهای استان گلستان از اوایل خرداد با مساعد بودن شرایط آب و هوایی آغاز می‌شود و تا مرداد ادامه می‌یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار