مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان:

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح تفکیک زباله باید با عزم جدی مسئولان مرتبط فراهم شود و این پروژه با قراردادهای یکساله و دوساله برای موفقیت پیمانکاران به سرانجام نخواهد رسید.

طرح تفکیک زباله بدون اجرای زیر ساخت ها موفق نمی شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حسن ملک‌شاهکویی اظهار کرد: تفکیک زباله از مبدا از جمله طرح‌هایی است که برای فرهنگ سازی و آموزش آن باید ۲۰ سال فعالیت مستمر انجام شود.

وی تاکید کرد: کودکان با آموزش و فرهنگسازی مناسب به عنوان سرپرستان آینده خانواده‌ها می‌توانند به معنای واقعی کلمه این طرح را اجرا کنند.

ملک شاهکویی اظهار کرد: با پایان دوره شوراهای اسلامی به طور معمول در هر شهر شهرداران و پیمانکاران طرح تفکیک زباله هم تغییر پیدا می‌کنند و این وقفه در تغییر و تحولات مانع از موفق شدن این طرح شده چرا که باید آموزش و فرهنگسازی مستمر و بدون هیچ وقفه‌ای انجام شود.

وی یکی دیگر از مشکلات تفکیک زباله از مبدا را حضور دوره گردان در شهرها دانست و گفت: این افراد به صورت غیربهداشتی به تفکیک زباله پرداخته و به راحتی نمی‌توان آنان را توسط پیمانکاران ساماندهی کرد و این امر باعث ایجاد چالش در شهرها شده است.

وی خاطرنشان کرد: ترحم شهروندان به دوره گردان هم مشکل دیگری است که پسماندهای خشک خود را در اختیار آنان قرار داده و بدون اطلاع از این امر که فرایند بازیافت چگونه و توسط چه گروهی انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار