معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبدکاووس باتاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اداری و اجرایی به‌خصوص بانک‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از بانک‌های این شهرستان خواست در پرداخت وام‌ ازدواج، فرزندآوری، مسکن و اشتغال به زوج‌های جوان، بهانه‌تراشی نکنند.

بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری به زوج‌های گنبدی بهانه‌ نتراشند

به گزارش گلستان 24، رضا اصالتی امروز در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: با اینکه طبق قانون برای دریافت وام ازدواج و فرزندآوری، داشتن یک ضامن کافی است اما برخی بانک‌ها در گنبدکاووس متقاضیان دریافت این تسهیلات را ملزم به تامین ۲ ضامن می‌کنند.

وی همچنین باتاکید برضرورت فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت و فرزندآوری، اضافه کرد: تشکل‌های مردم نهاد از بزرگترین ظرفیت‌ها در این خصوص هستند که نباید از آن غفلت کرد.

اصالتی با یادآوری اینکه در دهه‌های گذشته، شعار و تبلیغات فرزند کمتر موجب کاهش جمعیت کشور شده بود، افزود: جوانی جمعیت از موضوعات مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که باید با تبلیغات شهری و محیطی و نیز فرهنگ سازی مانع پیری جمعیت شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبدکاووس اظهار کرد: قوانین و طرح‌های حمایتی خوبی برای تشویق به ازدواج و فرزندآوری در سطح ملی و استانی تصویب شده که اجرای آن باید در گنبدکاووس مورد اهتمام ویژه ادارات و نهادها قرار گیرد.

رئیس اداره ثبت احوال گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: مطابق آخرین اطلاعات، جمعیت این شهرستان در سال گذشته حدود ۳۷۴ هزار و ۹٠٠ نفر بود که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۸٠٠ نفر مرد و بقیه زن بودند.

جلیل امانزاده افزود: سال گذشته میانگین سن ازدواج پسران در مناطق شهری گنبدکاووس ۲۸.۲ سال و در مناطق روستایی ۲۶ سال و همچنین متوسط سن ازدواج دختران شهری ۲۴.۳ سال و زنان روستایی ۲۱.۲ سال بود .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار