معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان از تولید افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تُن گندم در این استان خبر داد و بیان کرد: این میزان تولید در مقایسه با سال زراعی قبل افزون بر ۲ برابر افزایش دارد.

تولید گندم گلستان ۲ برابر افزایش یافت

به گزارش ساجد خبر، علی‌اکبر مهقانی نوده  افزود: درسال زراعی (۱۴۰۳ - ۱۴۰۲) در مجموع ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی زراعی گلستان به زیرکشت گندم رفت که تاکنون ۹۲ درصد آن برداشت شده است.

وی اضافه کرد: از میزان تولید گندم امسال در گلستان تاکنون بیش از یک میلیون تُن آن تحویل مراکز خرید شده و علاوه بر آن مقدار ۳۸ هزار تُن گندم بذری هم از کشاورزان این استان توسط شرکت‌های متولی خریداری شده است.

مهقانی نوده ادامه داد: هشت درصد اراضی گندم برداشت نشده گلستان که پیش بینی تولید آن ۱۵۰ هزار تن است بیشتر در مناطق کوهستانی و جنوبی این استان به‌خصوص در مراوه‌تپه، کلاله، مینودشت، آزادشهر و رامیان، علی آبادکتول و کردکوی قرار دارد.

وی بابیان اینکه تاکنون اطلاعات ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر از گندم کاران گلستان در سامانه «سیفا» ثبت شده است، افزود: پیگیری‌های لازم برای پرداخت بهای گندم کشاورزان این استان انجام و در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار