رییس کل دادگستری گلستان:

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: سال گذشته توسط کمیته پیگیری مطالبات بانکی که ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان معوقات بانکی استان مطالبه و به بانکها برای پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی بازگشت.

مطالبه بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان از مطالبات بانکی در سال گذشته

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حیدر آسیابی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته ۶۸واحد تولیدی که تعطیل شده بودند احیا و موجب اشتغال ۷۶۴نفر شد

وی افزود: در همین راستا سال گذشته ۴۲ واحد تولیدی که در آستانه ورشکستگی بودند جلوگیری و یکهزار و ۸۱۱ نفر مشغول به کار باقی ماندند.

آسیابی گفت: مجموع واحد های احیا شده در سال گذشته ۱۱۰واحد بود.

وی بیان کرد: سال گذشته تعداد ۵۲جلسه در ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار شده که ۱۶ جلسه ستاد استانی و ۳۶جلسه ستاد شهرستانی بوده است.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: سال گذشته تعداد ۳۱۷ درخواست از سوی واحد های تولیدی به دستگاه قضا در راستای حمایت از تولید کنندگان ارائه شد که ۲۳۲ مورد آن ستاد استانی و ۸۵مورد شهرستانی بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد ۴۰۷ هزار و ۶۹۰فقره پرونده وارد مراجع قضایی استان و تعداد ۱۴۹هزار و ۵۳۶ فقره وارد شورای حل اختلاف شده که مجموع پرونده های وارداتی سال گذشته بالغ بر ۵۵۷ فقره می‌باشد .

آسیابی گفت: به رغم افزایش پرونده های وارده به مراجع قضایی استان، تعداد ۴۰۹هزار و ۴۲۵ فقره مختومه شد که نسبت به سنوات گذشته یکهزار و ۷۳۵فقره کاسته شده است.

وی افزود: سال گذشته نیز در رابطه با پرونده های قصاص قتل عمد نیز تعداد 12 فقره پرونده منجر به عفو و گذشت از قصاص شد.

رییس کل دادگستری گلستان بیان کرد: در برخورد با جرایم خاص سال گذشته با کاهش 18 درصدی وقوع سرقت ها روبرو بودیم .

وی در ادامه گفت: در بخش حفاظت از حقوق بیت المالی نیز سال گذشته ۸۰هکتار از جنگلهای استان، ۴۹۸ هکتار مرتع ،۲۳هکتار سواحل خلع ید شده و ۲۹۹هکتار هم سند به نفع دولت صادر شده است.

آسیابی گفت: بررسی دارای نامشروع مدیران نیز که بر اساس اصل 49 قانون اساسی است، از دیگر اقدمات مهم دستگاه قضایی استان بوده که در همین راستا در رابطه با 3 گرونده مجوز از دادستانی کل کشور گرفته شده است که یک مورد از این پرونده ها کلیه اموال مدیری که مرتکب تخلف و اختلاس شده بود مصادره شد و حکم بدوی صادر شده و در اصل 49 تهران در حال رسیدگی است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار