فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتش‌سوزی‌های هفته گذشته به هشت هزار متر مربع از عرصه‌های ملی استان شامل جنگل طبیعی، دست کاشت و مراتع خسارت زد.

خسارت آتش به هشت هزار متر مربع از عرصه‌های ملی گلستان

به گزارش گلستان 24، عیسی گلبینی‌مفرد  عامل انسانی را مهمترین دلیل وقوع آتش‌سوزی عرصه‌های ملی گلستان برشمرد و از مردم خواست هنگام حضور در طبیعت در مرحله نخست از روشن‌کردن آتش پرهیز کنند و در صورت تاکید بر روشن کردن، اولویت خود را مناطقی قرار دهند که از قبل پاکوب شده و اطراف آن درخت و پوشش گیاهی نباشد.

وی به طبیعت‌گردان توصیه کرد هنگام پایان اقامت در جنگل‌ها و مراتع با ریختن آب، از خاموش بودن آتش‌ مطمئن شوند تا با کوچکترین بادی، جرقه‌ها پنهان زیر خاکستر دوباره شعله نگیرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در یک هفته اخیر ۱۰ فقره آتش‌سوزی در استان رخ داد که چهار مورد آن مربوط به جنگل‌های طبیعی، پنج فقره جنگل دست کاشت و یک فقره مرتع بود.

گلبینی افزود: این آتش سوزی‌ها که بخشی از آن نتیجه شعله گرفتن آتش‌های افروخته عمدی یا غیرعمدی در مزارع کشاورزی است در گالیکش، آزادشهر، رامیان، گرگان، کردکوی و مراوه‌تپه رخ داد.

وی با اشاره به کاهش وقوع آتش سوزی‌ها در ۲ سال اخیر، گفت: وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان سال گذشته در مقایسه با سال ماقبل در عدد و سطح به ترتیب ۴۸ و ۷۵ درصد کاهش یافته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار