مدیر جهادکشاورزی آزادشهر از شروع فصل برداشت گیلاس و آلبالو دراین شهرستان با پیش‌بینی تولید ۱۷۰ تُن خبر داد و گفت: امسال تولید این ۲ محصول باغی ۳۰ درصد بیشتر از سال قبل خواهد بود.

پیش‌بینی برداشت ۱۷۰ تُن گیلاس و آلبالو در آزادشهر

به گزارش گلستان 24، حسین ممشلی اظهار کرد: آزادشهر ۲۱۰ هکتار باغ آلبالو و گیلاس دارد که ۱۸۰ هکتار آن گیلاس و بقیه آلبالو است.

وی بابیان اینکه ۱۵۰ هکتار از باغات گیلاس و آلبالوی آزادشهر به باردهی اولیه رسیدند، اضافه کرد: این باغات به همراه دیگر باغات جوان تا چهارسال آینده به باردهی اقتصادی خواهند رسید.

ممشلی ادامه داد: در صورت رعایت اصول باغبانی مانند هرس، آبیاری و تغذیه مناسب از سوی باغداران، تولید این ۲ محصول در آزادشهر تا ۸۰۰ تُن افزایش خواهد یافت.

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر همچنین از کیفیت خوب گیلاس و آلبالوی تولیدی این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت این ۲ محصول که آزادشهر رتبه نخست سطح باغات و تولید آنرا در استان گلستان دارد، تا پایان تیرماه جاری ادامه دارد.

به گفته وی، ۴۰ درصد تولید گیاس و آلبالوی آزادشهر به مصرف داخل استان رسیده و بقیه راهی بازار سایر استان‌ها صادر می‌شود.

ممشلی توزیع نهال و انواع نهاده‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی، مشاوره، بازدیدهای مستمر از باغات کشاورزان را از جمله اقدامات حمایتی جهادکشاورزی آزادشهر از باغداران ذکر کرد و افزود: باتوجه به کیفیت گیلاس و آلبالو تولیدی این شهرستان، تشکیل شرکت تعاونی و سرمایه‌گذاری برای ایجاد سردخانه و بسته بندی محصول جهت افزایش ماندگاری و صادرات آن از ضروری است.

وی همچنین از وجود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار انواع باغ میوه در آزادشهر خبر داد و اضافه کرد: سالانه حدود ۱۳ هزار تُن محصول از این سطح باغات برداشت و روانه بازار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار