مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گلستان گفت: ۴ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های گلستان واریز شد.

پذیرش بالغ  بر ۸۵ درصد از اظهارنامه‌های مالیاتی/واریز 4 هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری ها

به گزارش گلستان 24، قربان حاجی‌مشهدی اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۴ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض ارزش افزوده وصول شد که به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان گلستان واریز شد، مردم استان در جریان باشند این مبالغی که وصل می‌شود در داخل استان هزینه شده است.

وی افزود: از محل یک درصد مالیات عوارض ارزش افزوده به حساب بهداشت استان واریز شد که این ۲۰۰ میلیارد تومان در راستای سلامت استان هزینه شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گلستان بیان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۸۵ درصد از اظهارنامه‌های مالیاتی را پذیرفتیم و به خوداظهاری مودی تمکین کردیم و برگه قطعی برای مالیات ابرازی مودیان صادر شده است.  

حاجی‌مشهدی گفت: امروز روز مالیات، داده‌محوری و عدالت‌محوری است سامانه‌های مالیاتی تمامی اطلاعات مستند و متقن مودیان را دارند.

وی ادامه داد: افرادی که ادعا می‌کنند سازمان امور مالیاتی ادعای مودی را نمی‌پذیرد و یا به نوعی ابرازی مودی را نمی‌پذیرد آنها جزو همان ۱۵ درصد مودی هستند که بنا به دلایلی که اطلاعات ابرازی با اطلاعات در سامانه‌های مالیاتی یا از بانک مرکزی اخذ میشود مغایرت دارد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گلستان توضیح داد: همکاران ما در امور مالیاتی در مواردی که کتمان درآمد مودی احراز می‌شود نهایت مساعدت را با افراد می‌کنند تا بتوانیم استانی آباد و پیشرفته‌ای داشته باشیم.

حاجی‌مشهدی بیان کرد: در سنوات گذشته موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی را در خردادماه داشتیم امسال با توجه به اینکه همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری شد، بر اساس تصمیم سران قوا موعد تسلیم اظهارنامه از خرداد به نیمه مردادماه تمدید شده است صاحبان مشاغل در نظر داشته باشند که تا پایان مرداد فرصت دارند اظهارنامه مالیات مشاغل خود را تسلیم کنند.

وی با اشاره به اینکه تسلیم اظهارنامه مالیاتی به سه شکل قابل انجام است، گفت: اظهارنامه توافقی تبصره ۱۰۰ است که سازمان امور مالیاتی اشخاصی که فروش‌شان یا درآمدشان زیر ۱۸ میلیارد تومان است مالیات خود را مقطوع می‌کند و در همان زمان مودی می‌تواند مالیات خود را بپذیرد و دیگر نیازی به حسابرسی ماموران مالیاتی نیست.

حاجی‌مشهدی افزود: نوشابه به عنوان کالای آسیب‌رسان ۱۶ درصد مالیات ارزش افزوده تعلق میگیرد کالاهای دخانی نیز بالای ۳۰ الی ۳۵ درصد مالیات ارزش افزوده به آن تعلق می‌گیرد و کالاهای عمومی نیز ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده به آن تعلق می‌گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار