مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه با نشان‌دار کردن مالیات، نقش امور مالیاتی در تکمیل پروژه‌ها مشخص می‌شود، یادآور شد: ۲۷ طرح استانی و ۱۷ طرح ملی در گلستان وجود دارد که مردم می‌توانند به دلخواه یکی از این طرح‌ها را انتخاب کنند تا مالیات پرداختی آنها در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام هزینه شود.

نقش امور مالیاتی در تکمیل پروژه‌ها با نشان‌دار کردن مالیات

به گزارش خبرنگار گلستان 24، قربان حاجی‌مشهدی ظهر امروز در نشست خبری با تشریح جزئیات طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها اظهار کرد: : در راستای اجرای این طرح، علاوه‌بر مشخص شدن محل دقیق مصرف مالیات‌ها، مودیان می‌توانند محل هزینه‌کرد مالیات‌ را مشخص کنند. 

وی افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران، مشمولان ماده ۱۰۰ هنگام تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود، می‌توانند محل هزینه‌کرد مالیات پرداختی‌شان را مشخص کنند. 

مدیر کل امور مالیاتی گلستان افزود: اجرای طرح مالیات اظهار نامه مالیاتی تبصره یکی از طرح های بوده که مورد توجه افراد حقیقی و حقوقی قرار گرفته بدین صورت که هر فردی با ورود به این سامانه ابراز می دارد که چند درصد از مالیات پرداختی خود را تمایل دارد در اجرای ۲۶طرح بزرگ عمرانی استان مشارکت می کنند.

وی افزود: ۲۷هزار و ۴۷ اظهارنامه تبصره ۱۰۰ از سوی مودیان ابراز شده که مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان توسط آنان ابراز شده است.

حاجی مشهدی گفت: درآمدهای مالیاتی استان در ۴ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶درصد افزایش داشته است ولی کاهش ۳۷درصدی ارایه اظهارنامه های مالیاتی را نیز داشته آیم.

وی  اظهار کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سه ماهه سال گذشته ۴درصد از وصول مالیات عقب هستیم .

حاجی مشهدی افزود: در ۴ماهه اول امسال می بایست نزدیک به یکهزار و ۷۰۰میلیارد تومان وصول می‌شد که تا کنون ۱/۱دهم همت یعنی یکهزار و ۱۰۰میلیارد تومان وصول شده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۳۶هزار اظهارنامه مالیاتی داشتیم که امسال ۳۲هزار اظهارنامه دریافت کردیم و ۲۳درصد آن محقق شده و ۱۰۰هزار اظهارنامه دیگر باقی مانده است.

حاجی‌مشهدی به نقش‌آفرینی مالیات در اقتصاد کشور اشاره کرد و توضیح داد: اداره‌کل امور مالیاتی گلستان بیش از ۹۰ درصد درآمدهای استان را تامین می‌کند.

حاجی مشهدی بیان کرد: سال ۱۴۰۰مبلغ ۱۵۱میلیارد تومان ،سال ۱۴۰۱مبلغ ۲۵۱میلیارد تومان و سال گذشته ۳۶۰میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و نقاط فاقد دهیاری واریز شده است.

وی گفت: در سه ماهه اول امسال نیز ۱۵۰میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری ها واریز شده است.

حاجی مشهدی افزود: پیش بینی ۱۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی تراکنش مشکوک در حال پیگیری است .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار