رییس کل دادگستری گلستان:

رییس کل دادگستری گلستان 'کفت: زندانیان گلستان نیازمند یادگیری فنون کسب معیشت از طریق حرفه آموزی هستند نه اینکه به آنها مداوم‌کمک معیشتی کنیم‌ .

زندانیان نیازمند یادگیری فنون کسب معیشت  هستند نه کمکهای معیشتی

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حیدر آسیابی ظهر امروز در مراسم افتتاح ما خانه نساجی و لمینت اترک راد گلستان که با مشارکت بنیاد تعاون اداره کل زندانهای گلستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از عواملی که همواره باعث ایجاد جرم و‌جرم انگاری شده عدم یادگیری حرفه برای اشتغال بوده که منجر به بیکاری می شود و بیکاری هم آسیب های اجتماعی متعددی را در پی دارد.

وی افزود: مشارکت بخش خصوصی در کنار دستگاه های اجرایی همچون زندانها در راستای آموزش و اشتغال زندانیان یکی از راه هایی است که میتواند به کاهش جرایم در جامعه کمک‌کند .

آسیابی افزود: نباید مدام به زندانیان و خانواده آنان کمکهای معیشتی رساند بلکه باید از طریق حرفه آموزی و اشتغال راه شاغل شدن آنان را از طریق حرفه آموزی پس از آزادی مهیا کرد.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال برای زندانیان نیز از مصادیق توسعه استان نیز محسوب می شود و هر چه میزان توجه به اشتغالزایی بیشتر باشد بدون شک جامعه از آسیب های اجتماعی مصون تر می ماند.

گفتنی است. این مراسم با حضور دادستان مرکز استان، مدیر کل سرمایه گذاری استانداری مدیر کل صمت و مدیر کل زندان های استان و‌رییس اتاق بازرگانی گرگان و معاون توسعه و مدیریت سازمان زندانهای کشور برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار