مدیر کل شیلات گلستان:

مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: در حال حاضر تعداد ۹مرکز عمل آوری آبزیان در استان در بخش میگو‌فعال شده است که نقش مهمی در صادرات این محصول داشته و در نظر. آرین برای عمل آوری ماهیان نیز این مراکز به زودی راه اندازی شود.

فعالیت  ۹مرکز عمل آوری آبزیان در گلستان/ افزایش مزارع خاویاری به 16مزرعه

به گزارش خبرنگار گلسان 24، اسماعیل جباری صبح امروز در نشست خبری قرار گاه شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد،اظهار کرد: توسعه صنعت آبزی پروری یکی از مهم‌ترین برنامه های شیلات گلستان است که تا این لحظه به دستاوردهای خوبی نیز رسیده ایم.

وی افزود: در هفته دولت امسال از تعداد ۵پروژه تعداد دو پروژه در حوزه پرورش میگو با تعداد۹مزرعه و سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح می شود.

جباری ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۹مرکز عمل آوری آبزیان در استان در بخش میگو‌فعال شده است که نقش مهمی در صادرات این محصول داشته و در نظر. آرین برای عمل آوری ماهیان نیز این مراکز به زودی راه اندازی شود.

وی افزود: در دو سال گذشته تولید میگو استان ۴۰۰تن بود که با اقدامات انجام شده این رقم به سه هزار و ۷۰۰تن افزایش یافته و در نظر داریم این تعداد تا پایان امسال به ۴هزار تن برسد.

جباری گفت: امسال ۴هزار هکتار مزارع میگو‌ درفاز اول گمیشان زیر کشت رفته است و در فاز دوم نیز ۶هزار هکتار دیگر به اجرا در خواهد آمد.

وی بیان کرد: ۶مزرعه خاویاری هم‌اکنون به ۱۶مدرسه افزایش یافته و یک پروژه ۲هزار تنی نیز کلنگ زنی می شود.

مدیر کل شیلات گلستان اظهار کرد: امسال نیز ۲۳هزار تن ماهیان گرمابی در استان تولید شده است و ۹۰ درصد مزارع گرمابی امسال تولید خوبی به دلیل آبرسانی خواهند داشت.

وی افزود: تولید و تکثیر ماهیان زینتی نیز یکی دیگر از دستاوردهای صنعت آبزی پروری در استان است که امسال ۶میلیون تن تولید شده است و صادرات بسیار خوبی هم داشته است .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار