رئیس اداره ثبت اسناد و املاک آزادشهر گفت: برای ۵۰ درصد از ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان که در اجرای قانون جامع حدنگاری (کاداستر) قابلیت دریافت سند مالکیت تک برگ داشتند، سند صادر شده است.

۵۰ درصد زمین‌های کشاورزی آزادشهر سنددار شدند

به گزارش گلستان 24، رضا سارانی اظهار کرد:  آزادشهر در مجموع ۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی دارد که بخشی از آنها، سند مالکیت دفترچه‌ای دارند.

وی با تاکید برضرورت تبدیل اسناد دفترچه‌ای به سند تک برگ از سوی کشاورزان، اضافه کرد: برابر قوانین ابلاغی اسناد دفترچه‌ای اعتبار خود را از دست داده و در راستای قانون حدنگاری باید تبدیل به سند تک برگ شوند.

سارانی از آمادگی اداره ثبت اسناد و املاک آزادشهر برای صدور سند تک برگ خبر داد و از صاحبان اسناد دفترچه‌ای خواست با مراجعه به این اداره، نسبت به تبدیل سند دفترچه‌ای به سند تک برگ اقدام کنند.

فرماندار آزادشهر هم ۲ روز پیش در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان از کشاورزان خواسته بود هرچه سریعتر نسبت به دریافت سند تک برگ برای زمین‌های زراعی و باغی خود اقدام کنند.

سیدجواد کریمی افزود: دریافت سند تک برگ (کاداستر) مزایای زیادی از جمله «تثبیت مالکیت و جلوگیری از تعارض و اختلاف مابین مالکین، امکان دریافت تسهیلات، اطمینان در خرید و فروش اراضی و ممانعت از فروش یک زمین به چند خریدار، تجمیع و یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی با هدف افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک» دارد.

وی اضافه کرد: کشاورزان بدون محدودیت و برای هر مقدار مساحت اراضی، با هر مدرک دال بر مالکیت زمین (قولنامه‌ای و اسناد مشاعی) می‌توانند نسبت به دریافت سند تک برگ ششدانگ اقدام نمایند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار