معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: گلستان ۱۵۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی و باغی دارد که با فعالیت در ۶۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ، این استان را در ردیف استان‌های نقش‌آفرین در امنیت غذایی کشور قرار داده‌اند.

گلستان ۱۵۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی و باغی دارد

به گزارش گلستان 24، حسین دهقان امروز در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی با اشاره به وجود خشکسالی و کم بارشی در این استان شمالی، اظهار کرد: باید در تولید محصولات کشاورزی استان افزایش بهره‌وری مصرف آب بیشتر مدنظرقرار گرفته و عملیاتی شود.

وی  ‌پیشنهاد کرد علاوه بر ایجاد سامانه اطلاع رسانی در میان بهره‌برداران کشاورزی، فرهنگ سازی در بیمه محصولات کشاورزی، جذب اعتبارات ملی برای جبران خسارت به کشاورزان وتشکیل کارگروه تخصصی مدیریت بهره وری آب در تولید بخش کشاورزی استان فعال شود.

به گفته وی سال آبی گذشته در استان گلستان ۵۵۰ میلیمتر بارش توسط ایستگاه‌های باران سنجی شرکت آب منطقه‌ای در سطح استان ثبت شده است.

در این نشست تعدادی از کارشناسان در حوزه‌های کشاورزی و منابع طبیعی، اجرای بسته کشاورزی حفاظتی، تهیه نقشه «هم باران» واستفاده از آن در تولیدات کشاورزی و ایجاد پوشش گیاهی در زمین های شمالی، به کارگیری از ظرفیت صنایع تبدیلی در گسترش کشت قراردادی و حمایت از کشاورزان، تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی، اولویت قراردادن بذرمال و کشت انتظاری برای زراعت سازگار با اقلیم و مقابله با خشکسالی و فرسایش خاک و پیشگیری از ایجاد گردوغبار در استان گلستان پیشنهاد دادند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار