مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به تهیه و اجرای طرح‌ مرتع‌داری در ۶۰ درصد چراگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها باید با همکاری بهره‌برداران (دامداران دارای حق) اجرا می‌شود.

طرح‌ مرتعداری در بیش از ۶۰ درصد چراگاه‌های گلستان تهیه شد

به گزارش گلستان 24، حمید سلامتی  در حاشیه کارگاه ملی هم‌اندیشی- آموزش سیاست‌ها، راهبردها و مدیریت مراتع کشور در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: گلستان ۸۶۲ هزار هکتار چراگاه دارد که ۱۰۰ هزار هکتار آن ییلاقی و در جنوب استان گلستان قرار دارد.

وی افزود: ۷۶۲ هزار هکتار از چراگاه‌های استان نیز شامل مراتع قشلاقی است که از گمیشان تا مراوه‌تپه را در بر می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از وجود ۲۷۵ محدوده عرفی و فعالیت پنج هزار و ۴۰۰ دامدار صاحب پروانه در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: یکی از سیاست‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری وارسی محدوده‌های عرفی بود که اجرای این مهم در دستور کار ما قرار گرفته است.

به گفته سلامتی؛ تشکیل تعاونی‌ها و اتحادیه‌های مرتعداری به همکاری بهره‌برداران در مدیریت، اصلاح و احیای چراگاه‌ها کمک قابل توجهی کرده است.

وی با بیان اینکه چراگاه‌های گلستان درجه یک نیست و تنها چراگاه‌های ییلاقی استان جزو مراتع درجه یک محسوب می‌شود، تصریح کرد: چراگاه‌های قشلاقی گلستان درجه دو یا سه هستند که ۱۳۰ هزار هکتار از چراگاه‌های درجه سه گلستان مستعد بیابانی شدن و منشا تولید ریزگرد است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار