مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: بر اساس ارزیابی وزارت راه و شهرسازی گلستان در سه ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به رتبه چهارم کشوری در حوزه نوسازی دست یافت.

رتبه چهارم کشوری گلستان در نوسازی مسکن/تصویب شهر جدید اینچه برون

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار گلستان 24، اظهار کرد:  برنامه استان در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نوسازی هزار و ۵۰۰ واحد بود بوده که گلستان موفق شده ۷۴۳ واحد مسکونی را در مرحله ساخت و نوسازی قرار دهد و این آمار نشان از تحقق ۹۹ درصدی برنامه های از پیش تعیین شده استان دارد.

وی افزود: در سه ماه اول سال ۱۴۰۲، تعداد ۲۷۳ واحد مسکونی نوسازی شد، در حالی که این رقم در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ به ۴۸۷ واحد افزایش یافت.

حسینی ادامه داد: این رشد چشمگیر حاکی از بهبود فرآیند نوسازی و مشارکت فعال تر بخش های مختلف در استان همچنین همکاری شهرداری ها در ثبت اطلاعات در سامانه ستاد ملی می باشد.

وی در ادامه از تصویب شهر جدید اینچه برون خبر داد و گفت: شهر جدید اینچه برون به نام "آلاگل" در سه فاز با مساحت کلی ۱۴۰۰ هکتار و افق جمعیتی ۱۰۰ هزار نفر طراحی شده است.

حسینی بیان کرد: در فاز اول این شهر جدید، مساحتی بالغ بر ۳۸۶ هکتار با ظرفیت جمعیتی ۳۵ هزار نفر در نظر گرفته شده و فاز دوم آن با ۵۶۱ هکتار  و فاز سوم با ۵۰۳ هکتار به طور کامل برنامه ریزی شده است تا به نیازهای آتی منطقه پاسخ دهد. 

وی افزود: این طرح با رعایت حریم حفاظتی ۳۰۰ متری و حریم کیفی ۱۵۰ متری تالاب آلاگل تدوین شده و به حفظ محیط زیست منطقه توجه ویژه ای دارد. 

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان افزود: اعتبار اولیه برای اجرای این طرح بالغ بر یک میلیارد تومان و ۲ میلیارد تومان دیگر برای تهیه طرح جامع و اماده سازی زیر ساخت ها از محل شرکت شهرهای جدید وابسته به وزارت راه و شهرسازی پیش بینی شده است.

به گفته حسینی، این شهر جدید نقش مهمی در توسعه استان و اسکان جمعیت منطقه آزاد اینچه برون دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار