مدیر کل دامپرشکی گلستان:

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت: کمبود زیادی در بخش واکسن های دام و طیور داریم و نیازمند تولیدات بیشتری هستیم.

کمبود تولید واکسن دام و طیور در گلستان داریم/ زنجیره‌های تولید نیازمند حمایت جدی هستند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی کاووسی عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی دام و طیور گلستان، اظهار کرد: واکسن یکی از نیازهای ضروری کشور در حوزه دام و طیور و دیگر حیوانات است که باید برای تولید و تامین آن برنامه های جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: سال گدشته با 150 میلیون قطعه جوجه ریزی در استان یک میلیارد و 170 میلون دوز واکسن مصرف شد.

کاووسی گفت: در حال حاضر تعداد 21 زنجیره تولید گوشت مرغ و 73 کارخانه تولید خوراک دام و طیور در استان مشغول به کار هستند که نقش مهمی در تامین غذای مردم و خوراک دادم وطیور کشور دارند.

  وی ادامه داد: بهره وری زمانی اتفاق می افتند که ما بتوانیم در بخش های مختلف از جمله تامین غذای سالم که یکی از نیازهای ضروری مردم است، به نیازهای بازار و تولید کنندگان توجه جدی داشته باشیم.

امیر یوسفی رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان گلستان هم در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: سرمایه گذارن و تولید کنندگان با حضور در چنین نمایشگاه هایی امکان بیشتری برای دسترسی به بازارهای مختلف را پیدا می کنند.

وی افزود: گلستان به عنوان استان چیشرو کشور در تامین غذای مردم، نیازمند نگاه ویژه تری از سوی مسئولان برای حمایت از تولید کنندگان در بخش کشاورزی و دام و طیور است.

وی افزود: امروز کشاورزان ما برای تامین غذای با کیفیت تر و بهتر باید از حمایت های دولتی در رابطه با تامین بذر، سم ، کود و ماشین آلات مدرن، برخودار باشند و گلستان در رابطه با خرید تضمینی محصولات و پرداخت مطالبات ویژه تر دیده شود.

یوسفی بیان کرد: امروز درآمد سر انه گلستان از میانگین کشور ی پائین تر است و به نوعی این استان هموراه در حال یارانه دادن به دولت است. 

وی افزود: قیمت های دستوری بدون در نظر گرفتن هزینه های تولید توانی برای ادامه دادن نمی گذارد و  از سوی دیگر دستور العمل های خلق الساعه امکان توسعه تجارت و صادرات محصولات را از تاجران گلستانی گرفته است.

ممنوعیت یکباره صادرات در سال های اخیر ضربه های زیادی را به بخش تولید مصولات کشاورزی و طیور استان زده است و طرف مقابل را هم نسبت به بازار  و تولید کننده داخلی بی اعتماد می کند.

یوسفی گفت: با وجود این مسائل و مشکلات چطور می توان انتظار افزایش سرانه استان را داشت.

گفتنی است سه رویداد نمایشگاهی دام و طیور، کود، سم، بذر و نهاده های کشاورزی از یکم تا چهارم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گلستان برگزار می شود. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار