مهدی الفتی ورزشکار تاریخ‌ساز استان گلستان و اولین ژیمناست ایرانی راه یافته به المپیک پاریس با تصمیم هیات اجرایی کمیته ملی به عنوان پرچم‌داران ایران در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس انتخاب شد.

ژیمناست گلستانی پرچمدار کاروان ایران در المپیک پاریس شد

به گزارش ساجد خبر، ندا شهسواری عضو تنیس روی میز دیگر پرچم‌داران ایران در این رویداد مهم ورزش جهان است.

الفتی، اولین ایرانی است که در بازی‌های آسیایی صاحب مدال شد و با ایستادن روی سکوی دوم بازی‌های آسیایی هانگژو در ورزش ایران تاریخ‌سازی کرد.

او همچنین چندی قبل با قرار گرفتن در رده دوم رتبه‌بندی مسابقات کسب سهمیه، به المپیک پاریس راه پیدا کند که الفتی را به اولین ژیمناست ایرانی راه یافته به این رویداد معتبر تبدیل کرد.

پیش از این و در رقابت‌های پارالمپیک توکیو، نورمحمد آرخی ورزشکار نابینای دوومیدانی گلستان مسوولیت پرچمداری کاروان ایران را به همراه زهرا نعمتی ملی پوش تیراندازی برعهده داشت.

پرچمداری ورزشکاران گلستان در رویدادهای ورزشی سابقه زیادی دارد.

در میان خیل ستاره‌ها و اسطوره‌ها، پرچم کاروان ایران در سه دوره از بازی‌های آسیایی توسط یک گلستانی حمل شد تا رضا سوخته‌سرایی، سنگین وزن، مهربان و پرافتخار کشتی ایران با کوله باری از مدال ها و افتخارات دست نیافتنی جاودانه شود.

سوخته‌سرایی پرچم‌دار کاروان ورزشی ایران در سه دورهه بازی‌های آسیایی ۱۹۸۲، ۱۹۸۶ و ۱۹۹۰ بود که در هر سه دوره نیز به مدال طلا رسید.

شعار کاروان المپیکی ایران «صلح برای کودکان» انتخاب شد و نام کاروان کشورمان «خادم الرضا» است.

بازی های المپیک پاریس از روز ۲۴ جولای ۲۰۲۴ (۳ مرداد ۱۴۰۳) آغاز خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار